.

.

dimarts, 26 de juny del 2012

EL PUIG CERVERÍS — Ribes de Freser, Ribesaltes, Coll de Meianell , Puig Cerverís , Pla de les Aranyes, Pardines, Ribes de Freser



Amb un cap de setmana mig esguerrat, el matí del dissabte tinc feina, el diumenge he de ser d’hora a casa, però jo tinc al cap anar a donar un vol amb bici per la Vall de Ribes, anant barrinant se m‘encén una bombeta, puc pujar a Ribes després de dinar el dissabte, fer un bivac al Coll de Meianell i el diumenge al matí pujar al Puig Cerverís.


Dit i fet, arribo a les sis de la tarda a Ribes de Freser i començo a pujar amunt per la carretera de Pardines, tres quilometres i escaig d'asfalt fins la cruïlla que porta a Ribesaltes hi vaig  per pista formigonada que segueix  fins al trencall del Serrat, d'aquí fins el Coll de Meianell continuarem la llarga pujada per una bona pista, en algun lloc pedregosa però no solta, als 17 quilometres de pujada arribem al pla que hi ha al Coll de Meianell.



La previsió meteo per la zona Ter-Freser per la nit es sense risc de pluja,amb una temperatura de 14 graus a 2000 metres i bufarà un ponent de 16 km/h, doncs busco un lloc arrecerat que miri a llevant, i de passada em coincideix amb la millor vista des del coll, mirant cap al Balandrau  i de retruc veure sortir el sol, sense aïllant,  per estalviar pes, amb una petita lona per la rosada em poso dins del plumó, que feia més de deu anys que es fotia de fàstic i mirant cel estrellat que fa por de que et caigui al damunt em poso a dormir,  per allà les dues de la matinada em desperta un soroll a cau d’orella, obro el frontal i es una guineu que m’ha mangat la capsa buida del cacaolat que m’havia begut, i me’l ha tret de la motxilla, la molt guilla, li foto quatre crits i no marxa ni amb fum de sabatots, no fins que ha llepat les restes del cacaolat, au surt del sac i a penjat la motxilla a un pal que no hi arribi, sort que no hi ha mones per aquí, pensant això em quedo adormit. Es l’inconvenient del bivacs, encara que fins ara l’unic animal que m’havia molestat era algun mosquit.


L’ avantatge es que si et vols llevar d’hora les primeres llums ja et despertem, sense sortir del sac, fot rasca per estar parat, esmorzo, amb  les primeres llums que mica en mica van tornant els colors a les coses que ahir els hi havia llevat, no m’hi entretinc gaire però i començo a pujar per el camí herbós que va faldejant el Cerverís, puja fortet al inici i amb la gespa-lapa dificulta la pedalada, aviat disminueix el pendent i es puja mes còmodament, amb això comença a treure el nas el sol, m’hi assec una bona estona, reprenc la pujada fins al Clot Fosc on deixo el camí i pels prats vaig fins la carena per veure com s’omple de llum la Vall de Ribes, en aquesta estona de pujar m’he trobat quatre ramats diferents de isards, aprofitant per menjar l’herba humida per la rosada.


Del punt on soc veig la fita del Puig Cerverís i com que no hi ha pas camí vaig pujant fent diagonals per disminuir la pendent i empenyent la bici amunt fins que em ve a rebre  el petit rètol   que hi ha en un pal i diu Els Bastions, La travessa de la Vall de Ribes Nº 13 - Puig Cerverís (2.208m), m’ha costat menys del que em pensava, clar que ahir vaig fer els 17 quilometres de pujada i avui me’ls he estalviat, fa un dia esplèndid les vistes son molt boniques el Taga, Puigmal, Torreneules, Balandrau, Tes Pics , Fontlletera... i així 360 graus, m’he fet un bon regal.


Ara la baixada la faig en direcció al Taga, per la carena, al inici, poc tros, a peu però aviat a sobre la bici, bastant avall una altre tram amb pedres em torna a fer baixar uns metres a peu i altre cop a sobre fins atrobar el camí de pujada ja tocant al Coll de Meianell, desfaig el camí d’ahir per la pista fins a trobar un sender amagat, que baixa al Pla de la Caritat amb un inici a peu però aviat ciclable, segueix baixant cap al Pla de les Aranyes, a voltes pel mig dels prats sense marques del sender, però jo porto la traça del Pep Sanchez, que em va recomanar aquesta baixada i no tinc cap problema de marques, quan tombo  a la dreta, si que veiem un sender ben marcat que vaig a buscar, des de aquí es veu que va baixant per entre ginesta florida i es difumina pels prats, un bon tros avall el sender, que es ciclable totalment , s’eixampla i em porta fins a Pardines. Per carretera arribo a Ribes, saltant-me per error un altre sender, que  portava la traça de GPS.




El Recorregut


El Perfil



La Traça del GPS de la ruta "EL PUIG CERVERÍS — Ribes de Freser, Ribesaltes, Coll de Meianell , Puig Cerverís , Pla de les Aranyes, Pardines, Ribes de Freser"