dilluns, 18 de juny del 2012

Ripoll-Ribamala-Coll de la Tuta-Collet del Vent- Sant Julià de Saltor-Ripoll

Aquesta ruta surt de Ripoll per la Via Verda de La Ruta del Ferro i del Carbó que puja a Ogassa, esta enquitranada i puja suaument, la seguim uns cinc quilometres, sortim a la C-151 en direcció a Ripoll i al trencall de Ribamala comencem a pujar una pista molt bona que puja al Coll de Jou.

La pista va pujant al inici no gaire constant, ara puja ara mig planeja fins arribar al Torrent de les Puntes, ara pujara força constant, en una pendent  del  8% de mitjana, amb bones vistes a la Serra de Cavallera, quan arribem als Plans de la Tuta, al mig d’un revolt molt tancat, hi ha unes escales que pugen a un mirador encarat a la Vall del Ter on paga la pena pujar-hi, seguim pujant i quan som al Coll de la Tuta agafem un corriol que ens porta al monòlit commemoratiu on va deixar-se morir Lluís Maria Xirinacs.

D’aquí anem pels prats, seguint fidelment la traça del gps, doncs al inici no trobem cap rastre del sender, quan la trobem ja no te pèrdua, ens portarà al Collet del Vent baixant algun cop de la bici i passant per algun punt exposat, tot això ho fem per Sota de la Serra de sant Amand, del collet baixem per prats sense traça a trobar la pista que ens portarà al Coll de Canyamars amb Sant Julià de Saltor sota nostre, hi podem baixar directament o bé podem pujar al Coll de Saltor i retornar  Saltor per un sender que hi va directe.

Quan som a Saltor anem a  trobar un corriol al inici desesperadament pedregós, que va millorant  poc a poc a mesura que anem baixant, fins a trobar una camí que ens anirà baixant passant per Muiols, seguim baixant i quan trobem un sender que travessa el Torrent de Muials l’agafem, el punt on el tavessem hi ha un gorg que si ens ve de gust podem refrescar-nos, a quan som a l’altre banda agafem un sender ciclable fora de quatre graons que ens deixa a la pista que passant per Comallevosa ens portarà fins a Ripoll.

La Traça del GPS de la ruta "Ripoll - Ribamala - Coll de la Tuta-Collet del Vent - Sant Julià de Saltor - Ripoll"