diumenge, 29 de gener del 2012

Vilanova del Camí-Carme-La Llacuna-Santa Mª de Montbui-Vilanova del Camí

Sortim de Vilanova del Camí i comencem a pujar aviat, les pistes son bones i algun tram esta formigonat, arribem a un gran dipòsit d’aigua i la pendent disminueix fins arribar al Coll de la Llentilla, comencem a baixar fins a Carme.

Travessem la població  de Carme en direcció a La Pobla de Claramunt i al sortir del poble tombem a la dreta i comencem a pujar per una pista que va a buscar el Torrent dels Rovirals i el segueix fins que comença a enfilar-se per la Serra d’Orpinell, per aquesta zona el sol es argilós i si esta moll, com es el cas, dificulta força la pedalada.

Arribem als Plans de Feixes que ens porten a passar pel costat de la Casa Alta i el mas de Feixes, enrunats tos dos, anem planejant amb tendència a pujar i arribem a un revolt tancat on deixem la pista per agafar un sender que puja per la Serra de Feixes, de bon pedalar, va a parar a un camí de carro que ens deixa al que devia haver estat un camp de mines, una baixada per una pista plena de pedres cantelludes.

Sobrevivim i tot pujant i baixant, ara per pistes bones arribem a la Font del Pla Novell, agafem un senderó divertit que pràcticament ens deixa a La Llacuna, passem de llarg seguint la BP-2121 fins arribar al Coll de la Creu del Pla on agafem una pista que baixa fins al Moli de Baix on comença a pujar fins arribar al Coll de la Portella.

Al Coll de la Portella trobem les marques del GR 172 que seguin, tot baixant per una molt bona pista que va al costat del Torrent de Garrigosa, just al acabar la Serra de La Portell i començar la Serra de Collbàs deixem el GR per seguir les marques del PR-C 119 i enfilar-nos per unes giragonses pedregoses que ens fan baixar i empènyer més d’un cop, arribem a un collet i deixem el PR-C per baixar a Santa Margarida de Montbui i sense parar de baixar arribem a Vilanova del Camí.

La Traça del GPS de la ruta "Vilanova del Camí-Carme-La Llacuna-Santa Mª de Montbui-Vilanova del Camí"