dissabte, 10 de desembre del 2011

Transpirinenca 2011. Dia tercer. Espui – Bonansa

Deixem Espui per la carretera L-503, al costat del Riu Flamissell, tot baixada passem de llarg de  la Torre de Capdella I quan trobem el desviament que puja a Astell l’agafem, tot i l’asfalt haurem de fer algun tram exigent per arribar-hi, seguim fins a Guiró aquí s’acaba l’asfalt, agafem un sender que puja a l’ermita de la Mare de Deu del Coll, el camí serà dur, empenyent força estona per un relleu força abrupte.

De l’ermita surt un sender ciclable que seguim, es bonic, a mesura que anem avançant pel Serrat de la Capella l’entorn es va tornant més àrid, amb terra molt vermellosa, aviat es complica i em d’empènyer fins arribar al Collet  Roi, en cinc minuts arribem al Coll de l’Oli, deu n’hi do del que ens ha exigit.

Anem en direcció a Castellnou d’Avellanos per un sender força divertit, abans d’arribar agafem una pista bona que baixa a la Mola d’Amunt, hem perdut tota l’alçada que teníem, agafem una carretera que ens puja a Sentis, passem de llarg, una bona pista ens va enfilant sense parar fins una mica abans del Coll de Sas, d’aquí baixem a Sas, per una pista amb una grava molt grossa que dificulta la pedalada passem per Erta i travessem el Barranc del Port d’Erta i ara la pista ja mes bona ens porta fins el Coll de Fades, hem assolit el sostre del dia.

Torna la baixada rapida i sense parar fins arribar a la carretera que puja a Mlapàs, hi pugem, anem fins a Gotarta per una pista que de tant en tant ens regala una forta botifarra, d’aquí fins a El Pont de Suert tot baixada, aprofitem que arribem d’hora per anar a comprar una coberta per la bici del Joan que des de la Cabana de Quatre pins porta un tall considerable, arranjat amb cinta americana.

Seguim la nostra ruta, ja que tenim previst dormir a Bonansa, volem guanyar quilometres pel dia d’Ordesa per fer la variant de les Cutas, sortint del Pont de Suert una carretera asfaltada ens puja  a tocar Sirès, agafem una pista que continua pujant fort, més endavant es suavitza fins planejar per arribar a Bonansa on acabarem l’etapa d’avui

La Traça del GPS de la ruta "Transpirinenca 2011. Dia tercer. Espui – Bonansa"