dilluns, 12 de desembre del 2011

Transpirinenca 2011. Dia quart. Bonansa – Escalona

Sortim de Bonansa per la A-1605,comencem a pujar fins al Port de Bonansa i amb una baixada rapida ens posem davant de la cruïlla d’Espès, que agafem, en quatre giragonses de pujada ens posem a planejar, amb tendència a pujar, quan arribem davant d’Espès deixem l’asfalt per agafar una pista de terra que no para de pujar durant uns cinc quilometres fins La Collada, ara ja de baixada per pistes amb trams durs, trams que sembla que no hi hagi passat ningú fa temps, veiem de lluny els poblets de La Munia, Sant Martin de Verí i quan quasi be arribem a Gabás agafem una pista molt dolenta, que va planejant i després baixa a Seira, s’ha d’anar en compte a la baixada es molt dolenta.

Després de la travessa del Turbon, agafem la carretera N-260, paral•lela al Riu Esera en direcció a Graus, abans d’arribar a Campo agafem el desviament cap a Senz, pugem encara per asfalt, amb un sol de in-justícia, més enllà de Senz després de pujar i baixar un parell de cops arribem a Viu on podem refrescar-nos.

Marxem de Viu per un camí que aviat circula entre fajos, amb rampes molt fortes i el terreny a trams de difícil pedalada ens porten al Collado de Cullibert, ha estat dur arribar-hi, ara anirem flanquejant per la vessant de la Peña Montañesa primer baixant i després pujant fins arribar a La Collada, ara tot baixada fins a Escalona, però no serà pas descansada ja que es molt pedregosa i et deixa els braços trinxats.

L’etapa d’avui en conjunt molt maca, encara que ens hem allunyat força dels cims alts dels Pirineus, hem passat pel massís del Turbon (2.492 m) i la Sierra Ferrera amb la seva cota màxima La Peña Montañesa (2295 m), camins molt solitaris però amb entorns de gran bellesa, amb l’idea que portem d’anar avançant quilometres per poder sortir d’Escalona i fer l’etapa següent fins a Fiscal per la Sierra de las Cutas, crec que ens ha sortit una etapa massa dura.

La Traça del GPS de la ruta "Transpirinenca 2011. Dia segon. Llavorsí – Espui "