dijous, 8 de desembre del 2011

Transpirinenca 2011. Dia segon. Llavorsí – Espui

Sortim de Llavorsí per la C-13, carretera que va a Vielha, quan portem uns quatre quilometres ens desviem a l’esquerra i per una pista asfaltada paral·lela al Riu de Baiasca pugem cap a Arestui, seguim en direcció a Baiasca, abans d’arribar-hi  ens desviem per la pista, que sense parar de pujar, passant per l’Obaga d’Arestui  amb bones pujades, ens porta al Coll del Rat.

Al Coll del Rat, a 2015 metres d’altitud, tenim un breu respir però aviat tornem a pujar , passem pel Collet de Pedres Blanques, la pista ara bastant pedregosa i les sàrries, ens exigeixen més esforç fins arribar al Refugi de Quatre Pins ja a 2170 metres, seguim pujant per la pista que durant uns set quilometres ens porta per sobre els 2100 metres i acaba al Colletó de la Portella a 2262 metres.

Portem 35 quilometres de pujada sense quasi be descans, però amb la retina plena d’imatges d’alta muntanya, ara ens toca baixar fins el Riu de Berosti una breu pujada fins l’Estanyet, una agradable baixada fins arribar a sota el Tossal de Pamano i una breu pujada que ens deixa al Coll del Triador a 2180 metres.

Al peu del Montsent de Pallars, al Coll de Triador, se’ns obren les vistes sobre la Vall Fosca, formada pel Riu Flamissell, ja s’intueix el que serà una vertiginosa baixada i de fet quan fem el descens ens ho confirma, seran uns mil metres en onze quilometres que ens portaran a Espui on finalitzem l’etapa d’avui.

Aquesta etapa en per a mi, sense cap mena de dubte la mes maca en conjunt de les nou etapes que hem fet, el paisatge d’alta muntanya, amb uns vint-i-cinc quilometres per sobre dels dos mil metres, vistes impressionants cap a la Vall Ferrera, la Vall d’Aneu, La Vall de Cardós i la Vall Fosca, cims com La Pica d’Estats amb els seus 3143 metres, faldejar la Serra dels Estanyets o el Montsent de Pallars, compensa l’esforç amb escreix.

La Traça del GPS de la ruta "Transpirinenca 2011. Dia segon. Llavorsí – Espui "