dimecres, 2 de novembre del 2011

Fa tres anys l’Alfons amb l’ajuda del Jordi ens varen ensenyar i guiar per aquesta joia de la natura que es el Bisaura, i ens varen regalar una baixada de 17 quilometres del quals nomes 3,5 son de pista, un descens que va sortir del cervell inquiet de l’Alfons i que amb l’ajuda d’algun company s’hi varem dedicar forces dies, investigant, caminant, pedalant, netejant lo just per deixar el corriols transitables.

Avui he sigut jo qui ha fet de guia al Ramon, es el que te la vida, l’hi a tocat l’aprenent però hem estat de sort iens en hem sortit, encara no eren les vuit que ja pedalàvem per l’estret pont que travessa al Ter, que potser es l’únic tros pla fien el Puig de l’Obiol, pugem amunt pel Serrat de la Rovira, la Serra de Les Planases i des del Coll dels Tres Pals Gaudim d’una vista multicolor de Tardor mirant cap a la Riera des Ferrers, seguim pujant, a estones per dins d’unes fagedes que no deixen passar la llum i a estones espais oberts, passem el Serrat de la Socarrada, mes endavant trobem una pista formigonada que seguim fins quasi be arribar als Ferrers.

A mesura que anem pujant anem entrant a la boira, anem pujant fent giragonses fins a un revolt molt tancat que ens porta cap a sota Les Tombes amb un fort repatxó, passem pel Pla de Marenyol i per dins d’una bonica fageda arribem al Coll del Barretó, a la cruïlla de camins agafem el de l’esquerra, per sobre el Cingle d’en Cortada arribem al Morro del Quer, amb una bona vista aèria sobre Llaès, la boira ens tapa el Pirineu, seguim pujant, els camins molls però de bon pedalar, arribem a Milany, la pista sembla que no s’acaba mai per la Serra de Milany, fins arribar un punt que carregem les bicis a coll per pujar fins al Collet de la Valona, i finalment per un petit corriol som a sota el Castell de Milany, per pujar-hi s’han de deixar les bicis i fer-ho a peu.

Seguim el GR-3 fins el Puig de l’Obiol, per corriols i prats sense quasi be traces, baixant de la bici mes d’un cop, el cim ens el senyala un rètol de fusta, si ni passaria desapercebut, anem baixant pel GR encara, en un punt tombem a la dreta deixant el GR i ens posem a baixar per dins gran fageda, comencem a peu, la resta mig i mig, la gran quantitat de fulles la terra i la pluja dels dies anteriors, el fa molt relliscós, arribem al Coll de del Forn i per pista fins al Coll del Barretó.

Del Barretó ens posem per la resta d’un camí força pedregós que ens porta davant d’una vessant a l’esquerra amb uns fajos impressionants ens enfilem per passar-hi pel costat i comencem a baixar per llocs, entre avellaners, que sembla que ni hi hagi passat mai ningú, a l’esquerra, sota nostre ens queda el cingle de la Barretona,i finalment arribem a les Baumes dels Ferrers, seguim baixant, ara algun tram no podem ciclar, però com mes avall mes ciclable fins arribar al Rec de la Font dels Ferrers, agafem la pista fins als Ferrers.

Deixem la pista per endinsar-nos en un corriol que ens porta a la Riera dels Ferrers, i un altre corriol que ens queda a la dreta de la riera ens anirà baixant, sense allunyar-se massa de la riera, un camí mes ample, altre cop corriol, mes avall una pista que ressegueix la Riera de La Solana, que deixem per agafar un altre corriol fins que retrobem la pista que em fet servir de pujada i ràpidament arribem al lloc de sortida.

Hi ha mes fotos de la ruta "El Bisaura ••• Montesquiu-Coll del Barretó-Castell de Milany-Puig de l’Obiol-Les Baumes dels Ferrers-Montequiu" aquí

La Traça del GPS de la ruta "El Bisaura ••• Montesquiu-Coll del Barretó-Castell de Milany-Puig de l’Obiol-Les Baumes dels Ferrers-Montesquiu"

Margarida i Pere ha dit...

Joan, nosaltres vam ciclar per aquí fa dos diumenges, amb la companyia de l'Alfons. Preciós!

Totof ha dit...

Ja he vist el reportatge, preciós, i pensar que alguna vegada havia pedalat amb vosaltres, per fer aquesta ruta jo necessito tres dies.