dissabte, 26 de novembre del 2011

Tardor al Catllaràs amb Bttmania

Ens trobem a Sant Julià de Cerdanyola amb els companys de Bttmania i una colla de locals que ens guiaran per la Serra del Catllaràs, recorregut que ens proposa el Jaume es un clàssic de la zona, i amb el dia clar que fa i la bona companyia el dia ha estat magnífic.

Si coneixes el Catllaràs ja saps que o vas amunt o avall, quan una pendent te menys del 50 % l’anomenen pla, nosaltres comencem amunt, passant pel Poliesportiu anem a buscar La Via, bona pista que ens va pujant pels Serrats, per Costafreda, la cruïlla de Fontanals, Collada de Llobató i La Collada de Sant Miquel, tot això sense parar de pujar, i amb unes vistes impressionants cap a la Serra d’Ensija, Pedraforca, serra del Cadí-Moixeró, Puigllançada i el Puigmal.

De la Collada de Sant Miquel, tot baixada fins a Sant Romà de la Clusa, també per bona pista, ara les vistes son cap al Sobrepuny i arriben fins i tot a Montserrat, aprofitem per fer un mos i tornem a emprendre el camí una pujada força sostinguda fins al Pla de l’Orri, el fet d’haver-hi un sòl molt pedregós fan l’ascensió bastant feixuga.

Al Pla de l’Orri el camí planeja i ens dona una mica de descans, no dura gaire, encara que segons el Jaume es tot pla fins a dalt, arribem al pla del Roc de la Clusa i encara falta un darrer esforç per arribar a la Creu de Catllaràs, s’ha acabat el pujar.

Baixem uns metres per la pista i agafem el corriol a la dreta que ens baixa al Collet Llobató, aquí seguim les marques del PR-C 126 que baixen pel Torrent de El Forat, ciclable no mes del 50%, agafem el sender que passa per Fontanals, molt moll però ciclable i anem a buscar la pista que ens puja a la Collada de les Bassotes, altre cop ens posem pel senderó que baixa cap al Torrent de l’Albiol, ciclable del tot i arribem a la pista que ens porta pujant una mica a la Collada del Puig i retrobem el Camí de Pujada per desfer-lo. Al poble ens coem unes botifarres negres, tastets, pinxos i cansalada per recuperar el colesterol perdut a les pujades i tot fent-la petar, ens les cruspim, per posar punt i seguit al que ha estat un bon dia de bici sobretot per la bona companyia.

La Traça del GPS de la ruta "Tardor al Catllaràs amb Bttmania"