.

.

dilluns, 27 de juny del 2011

Santpedor-Pla de la Tossa-El Putxot-La creu del Perelló-El Portell del Llop-Viladelleva-El Cortès- La Tossa-Santpedor



Surto de casa, a estirar una mica les cames, a veure si suant una mica marxen les toxines del infecte virus que s’ha passejat pel meu cos aquesta setmana, pujo cap al Mirador de Montserrat encara no porto dos-cents metres que ja m’entornaria a casa, estic rovellat, deu ser lògic perquè, els virus on deuen fer les seves necessitats ?, no crec que surtin a fora.


Com que ara bé baixada, segueixo, baixo a la riera de Bellver, m’enfilo cap a cal Filosa i arribo als plans de la Tossa, em trobo millor, em sembla que al gepeese porto la traça de la ruta 16 del llibre Pel Bages en Btt, la de Pels camins de l’últim maqui, la busco, la trobo, la carrego i la segueixo.


Per la mal enquitranada carretera que puja al Serrat, passo per Cogoma i al passar el pont que creua el torrent dels Roures trenco a l’esquerra el camí no para de pujar,passa per sota el turó de l’Aguilar i al arribar a la bassa Trencada baixa cap al Putxot, i en una pujada i una baixada arribo a Castellnou de Bages. Es aquí on com diu la Vikipedia “Fou enterrat a l'exterior del cementiri de Castellnou de Bages, sense creu ni referència, oblidat entre les fulles” el Ramon Vila i Capdevila “Caracremada”.


Pujant amunt, arribo a la torre del Moro i tot planejant a la creu del Perelló, on varen matar en una emboscada a Caracremada números de la guàrdia civil, això em recorda aquella inscripció que hi havia a una tomba, al creuar la frontera d’un estat llunya “aquí yace el cuerpo de un cobarde, muerto a manos de cien valientes”, mentre el cap divagava la bici anava fent quant me’n adono ja soc al Portell del Llop, i deixo caire la bici i passo per Viladelleva i Cal Pascual.


A cal Pascual tombo fort a la dreta per pujar a cal Ferrer i planejant passo entre les ruïnes de cal Candela i cal Vador , segueixo baixant i per entre vinyes arribo a Cal Cortés, al cap d’un moment passo per entre el cementiri de Callús i l’antiga parròquia de Sant Sadurní , mes enllà per un corriol pujo fins un caminet que al punt mes alt em deixa veure Callús, el continuo de baixada i arribo al Pla de la Tossa i vaig a buscar el camí d’anada per desfer-lo i arribar a Santpedor.


Pots veure mes fotos de la ruta clicant aquí

Recorregut


Perfil



La Traça del GPS de la ruta "El Bages en btt-Ruta núm.14-"Pels camins de l'últim maqui""