dissabte, 24 d’agost del 2013

Sortim de l’ampli aparcament que hi ha a l’entrada de Rupit i anem cap a la dreta carrer avall per anar a passar el pont penjant que ens permet travessar la riera de Rupit, a l’altre banda ja som al mig del poble, anem cap a la dreta passant per davant de l’església de Sant Miquel, més avall trobem un rètol que ens indica la direcció a seguir cap al Salt de Sallent. Per sortir del poble passem per sota una casa i ja som al camí que ens portarà al salt.

El Camí marxa de pla a buscar unes escales que ens baixen fins a un afluent de la riera de Rupit que travessem per tornar a pujar a l’altre cantó, ara situats al marge esquerra de la riera de Rupit anem baixant suaument per dins el bosc, aviat arribem als Saltants del Rodor, des del mateix camí es pot veure una mica el primer salt, baixem una mica i de seguida arribem a la Font de la Pomareda. Si ens desviem del camí baixant per la nostra dreta arribem a la riera i podem veure el Saltant de Sabaters.

Retornem a la font i seguim el camí cap a la dreta que segueix baixant suaument, al cap de poca estona sortint del bosc arribem a una pista i a la nostra dreta podem veure com la riera s’estimba uns vuitanta metres avall formant el Salt de Sallent , nosaltres hem escollit un dia, l’endemà de ploure, i el cabal es important (val la pena si es pot venir desprès de ploure). Seguim la pista que em trobat cap a l’esquerra i ens porta a un mirador on tindrem una vista complertadel salt i la cinglera, també podem veure la característica Agullola de Rupit, que més tard voltejarem.

Però no en tenim prou i volem veure el salt des de sota, per fer-ho tornem a la pista i tombem a la dreta de seguida, al mig d’un revolt, la deixem seguint recte per un sender que va a buscar el Grau de la Donada, el camí de baixada comença per un empedrat que fa ziga-zagues curtes i baixa dret fins arribar a un trencall (hi ha una fita amb pedres) que agafem tombant a mà dreta, el sender segueix baixant força dret per dins del bosc que no ens deixa veure res fins a arribar gairebé al gorg que es forma a la base del salt des d'on veiem la magnitud del salt (paga la pena l’esforç de baixar a contemplar-lo des de baix).

Retornem a la cruïlla, la pujada es més fàcil que la baixada, al arribar-hi tombem a la dreta i seguirem un sender, algun cop perdedor, ens ajuden algunes cintes blanques penjades del arbres, fins arribar a una pista que si anéssim a l’esquerra ens portaria a la Donada, nosaltres anem a la dreta baixant fina a la riera, la travessem per sobre unes pedres que fan de passeres i tot i el cabal aconseguim arribar a l’altre marge amb els peus secs.

La pista, que va pujant sense massa pendent, ens porta gairebé al peu de l’Agullola, es un camí agradable, força ombrejat, que ens permet veure les cingleres de Pujolràs, Castellet i Casadevall i a la llunyania la cinglera del Far, també veiem de lluny el Salt de Sallent. Quan hem passat per sota l’Agullola, encarats al migdia, el paisatge canvia i minven les ombres, passem pel costat de Fàbregues, un mas abandonat, i el pendent augmenta.

Anem a fer una llarga marrada fins a trobar la pista formigonada que baixa de Rupit, virem sobtadament cap a la dreta seguint la pista amb les marques del GR 2 que puja fins al trencant de Sant Joan de Fàbregues. Si anéssim a la dreta en pocs minuts arribaríem a l’ermita de Sant Joan de Fàbregues, nosaltres seguim per la pista per on continua el GR 2-2 que ens portar`a Rupit en suau pujada.

La traça del GPS de la ruta " A peu per Rupit, Salt de Sallent,Volta a l’Agullola,Sant Joan de Fabregues,Rupit"