dissabte, 17 d’agost del 2013

Apeu pel Camí dels Degotalls, Canal del Pou del Gat, Pla de la Trinitat, Ermita de Sant Salvador, Roca de Sant Salvador (l’Elefant), Canal Plana, Canal del Pou del Gat, Camí dels Degotalls.

Deixem el cotxe a la vora de la carretera BP-1103 venint de Santa Cecilia, en un petit espai que hi ha al revolt abans de trobar la BP-1121 que puja de Monistrol. Marxem en direcció a Santa Cecilia uns cent metres i a l’altre banda veiem unes escales, davant un rètol ens indica Camí dels Degotalls, de seguida arribem a un punt on hi ha la marca de pas barrat del PR, es per on entrem a la Canal del Pou del Gat tot deixant el Camí dels Degotalls.

La canal puja dreta, sovint amb passos on haurem de grimpar una mica, això la fa entretinguda, en un punt trobarem una instal·lació amb una corda que ens ajuda a fer un petit flanqueig, res de l’altre mon si s’hi està avesat, quan deixem la llera del torrent el pendent es suavitza i de seguida arribem al Camí de l’Arrel, tombem a l’esquerra i el seguim fins arribar al Pla de la Trinitat.

Al pla deixem el Camí de l’Arrel i tombem a la dreta seguin les marques del PR-C 19, en suau pujada arribem a La Trinitat, passant-hi pel costat, seguim el camí força planer fins que passem per sota la Trumfa on deixem el PR trencant a la dreta i pugem per unes ziga-zagues força dretes que ens deixen a l’Ermita de Sant Salvador.

Deixem el camí més evident, que va cap al Coll de Sant Salvador, i comencem a pujar cap a la dreta des de l’ermita cap a una canal, trobem alguna fita que ens orienta, ens cal per alguna grimpada fins arribar a un pas on tant sols es pot pujar per una canal estreta, quan l’hem superat anem cap a l’esquerra per assolir el cim de la Roca de Sant Salvador (l’Elefant), a dalt tenim una panoramica cap a Gorros, Els Flautats, Serra de les Lluernes, el Cavall Bernat, Sant Jeroni, El Montgròs...

Baixem de l’Elefant desfent el camí fins que tombem a la dreta per no tornar a l’ermita, seguint unes marques grogues anem a trobar el camí que ve del Coll de Sant Salvador (que abans havíem deixat), marxem de baixada pels camí que ens porta cap a la Serra de les lluernes, arribem al Coll de la Canal Plana on trenquem a la dreta per començar a descendir per la canal.

La Canal Plana de plana no en te res, es dreta i terrosa sobretot al inici, mirant de no relliscar una ràpida baixada ens deixa al Camí de l’Arrel on tombem a ma dreta, uns pocs metres més enllà trobem a l’esquerra la Canal del Pou del Gat, que farem servir per tornar al cotxe tot desfent el camí de l’inici.

La traça del GPS de la ruta " A peu pel Camí dels Degotalls, Canal del Pou del Gat, Pla de la Trinitat, Ermita de Sant Salvador, Roca de Sant Salvador (l’Elefant), Canal Plana, Canal del Pou del Gat, Camí dels Degotalls."