.

.

dilluns, 26 de setembre del 2011

PR-C 134 Sender de Súria -- Súria, cal Jover, dolmen de Samuntà, el Cortés del Pi, pont de Barquets, portell del Llop, puig Alter, Bogadella, Antius i Súria


Aprofitant que ahir va ploure i haurà tret la pols dels camins, després de 54 dies sense fer-ho, me’n vaig a Súria per fer el Sender de Súria (PR-C 134), que tants cops me’l he creuat o fet un tram per aquí i per allà, el dia a més es radiant i fresc.


Surto de Súria travessant el Cardener pel pont de Salipota i m’enfilo pel barri del mateix nom, al sortir del barri per una pista amb pedres de rieral, pujo de valent fins a trobar un sender, ciclable menys n parell de graons,que trenca a la dreta i desprès d’un repatxonet , començo a baixar fins creuar una pista i arribar a la font del Ferro, segueixo baixant pel camí fins atrobar un corriol que passa per la font del Roure, totalment seca,i arribar a La Ribera per pista.


De la Ribera marxa una pista enquitranada que passa per Cal Jover i travessa la C-1410, m’enfilo empenyent la bici per un sender pedregós, aviat pujo a la bici en direcció a can Sibila, travesso una gravera i les marques em porten a un corriol que fa temps que no hi passa ningú i em toca a empènyer altre cop, res de l’altre mon, aviat trobo bona pista i tot pujant fins atrobar un camí mes estret que baixa fins a trobar una pista costeruda de on surt un sender estret que baixa cap a la riera d’Hortons, quasi be del tot ciclabe.


Al arribar a una pista tombo a la dreta i tot travessant la riera d’Hortons començo a pujar sense treva, alternant un corriol que em fa baixar de la bici i arribo a la B-423 a l’alçada del Cortés del Pi, amb una ziga-zaga tombo a l’esquerra i començo a baixar fins arribar a creuar el torrent fondo, intuint el camí pel mig del fenàs començo a pujar per una mala pista que es va arreglant a mesura que puges, carenejo el bosca de Barquets i baixo ràpidament fins la BP-4313 just al pont de Barquets.



Segueixo la carretera un tros i tombo a l’esquerra per una bona pista, mes endavant m’enfilo empenyent la bici uns centenars de metres, torno a trobar passo per la Torre Gallifa i pujo amunt sovintejant alguna rampa forta, al mig d’un fot revolt hauria d’agafar en sender, però no goso fer-ho per que esta ple d’homes amb escopetes, per pista vaig on surt el sender i arribo al portell del Llop, el camí de baixada tret d’un repatxo, rodeja el Puig de Sants i em mena cap al Puig-alter, però per arribar al coll haure de pujar un parell de botifarres.


Al Pla de Roma, al peu del Puig-alter, sembla una finestra feta per veure Montserrat, marxo però cap a la dreta per anar a buscar el camí de baixada al torrent de Bogadella, la baixada es molt forta i plena de pedres, això m’obliga a baixar amb la bici al costa un bon tros, més avall es va suavitzant, travesso el torrent i per una pista enquitranada passo pel costat del mas de la Bogadella i arribo a la C-55 que segueixo una mica en direcció Súria.


Travesso el pont que baixa cap a Antius i començo a pujar sense parar cap a cal Torres, hi passo pel costat i continuo pujant per la pista a estones pedregosa fins arribar al punt més alt del camí amb bones vistes sobre Súria, començo a baixar cap a la font de Costafreda, passo pel mas Pujol i ara la que pista esdevé asfaltada em baixa de pet a Cal Reguant, travesso el Cardener i pel seu costat dret segueixo el camí que em porta al punt de Sortida

Hi ha més fotos del Sender de Súria (PR-C 134) - Súria, cal Jover, dolmen de Samuntà, el Cortés del Pi, pont de Barquets, portell del Llop, puig Alter, Bogadella, Antius i Súria aquí

El recorregut


El perfil



La Traça del GPS de la ruta "Sender de Súria (PR-C 134) - Súria, cal Jover, dolmen de Samuntà, el Cortés del Pi, pont de Barquet"