dilluns, 19 de setembre del 2011

La setmana passada la ruta al Ripollès pel coll d’Ares, amb les vistes a la serra de Cavallera i el Taga van revifar les ganes de pujar al Taga que per diversos motius s’ha anat quedant en projecte, preparo la ruta per anar-hi sol, traient informació de tot arreu, traces del Wikiloc i sobretot dels companys de Bttmania, informació fiable, a ultima hora em truca el Ramon que te el matí del Dissabte lliure i s’apunta.

Encara que la ruta que he preparat, barreja d’altres que he vist, es curta, 25 km, el desnivell es considerable per tants pocs quilometres i per les fotos que he vist hi ha trossos de pista inciclable per les pedres i l’atac final al cim per la pendent, per això i perquè volem ser a les tres a casa sortim de Santpedor/Sallent a dos quarts de sis de la matinada per tal de poder començar a pedalar a les vuit com a molt tard.

I ho fem, a tres quarts de vuit ja som sobre les bicis començant a pujar per la carretera que puja a Pardines, son cinc quilometres d’asfalt que deixem abans d’arribar a pardines per una pista formigonada, a la dreta que baixa una mica i s’enfila fins a can Barrafort, on hi ha un càmping, aquí s’acaba el ciment i seguim pujant amb algun tram amb pedres i alguna pendent forta que ens farà empènyer la bici, quan haurem superat aquestes giragonses arribem a un balco encarats al Puigmal que ens traurà les cabòries de cop.

Però això no s’ha acabat, encara queda una pujada amb molta pedra que al inici es deixa fer però desprès quan s’aplana, desprès de la bassa del torrent de la Bancerola ens fa empènyer la bici una bona estona, allarguem el camí en direcció a la Portella d’Ogassa per anar a buscar el sender que ens ha de portar al cim, pedalem una mica però aviat els Deus ens envien un senyal de que som mortals i primer empenyem i desprès carreguem al coll les nostres bicis, per tal d’arribar a dalt del cim del Taga.

A dalt ens mengem un bon entrepà i ens abeurem, amb la panxa plena i el cos reposat ens prenem una estona per anar identificant les muntanyes que ens envolten, el Puigmal, el Cerverís, la serra de Cavallera, la serra de Montgrony, molt mes lluny el Pedraforca i quasi a l’infinit Montserrat, per destacar els mes coneguts.

Ens decidim a baixar amb certa recança, la baixada pràcticament la podem fer sobre la bici fins el coll de Jou, xalant de valent, agafem la pista formigonada que baixa cap a Bruguera i fins al Pla de les Freixes, en revolt molt tancat que tombem a la dreta on agafem un camí amb trams molt macos que va cap als plans de la Maçana i molt directament i ràpidament ens porta a Ribes de Freser.

La Traça del GPS de la ruta "El Taga · Ribes de Freser-Can Barratort-Llisos de la Vencerola-Taga-Coll de Jou-Plans de la Maçana-Ribes de Freser"