divendres, 2 de setembre del 2011

Oliana-Coll Pregon-Cambrils-Llinars- Les Anoves-Coll de Portell-Oliana

Aquesta ruta que surt d’Oliana i volta la serra dels Obacs, un lloc totalment desconegut per a mi, es molt maca pels seu entorn tot i que pràcticament la meitat del recorregut transita per pistes asfaltades i carretera, sense transit això si, un cop he conegut el territori crec que ha de ser mes maca una que passa per La Mora Comdal i que Xavi Deu te penjada al Wikiloc.

Al començar a pedalar, per la carretera que mana a la Valldan, ja ho fem pujant, just per sobre la Valldan agafem una pista a la dreta que s’enfila per la serra de Sant Just, amb molt bones vistes cap a Sant Honorat, segueix pujant ara en direcció NE per anar a trobar una pista asfaltada que puja fins a coll Pregon.

A Coll Pregon anem a l’esquerra seguin la carretera que puja suaument per Serra-seca, on trobem un record del pas del Tour de France a l’any 2009, mirador excel•lent cap al Port del Compte, de sobte una baixada ens passa per Cambrils i ens deixa a la cruïlla que porta a Solsona o a Llinars, com que fa pujada es clar que toca anar cap a Llinars.

Creuo Llinars i per una pista encimentada que ens deixa a la coma Abadal, ara per pista de terra anem a buscar la serra de les Avellanes, arribem al punt mes alt de la ruta i la baixada no serà plàcida, la pista es plena de còdols com cocos i durant un parell de quilometres s’ha de controlar, quan la pista millora ràpidament passem per les Anoves.

Ja ens trobem planejant al costat del Pantà d’Oliana, passen per sota de sant Gili d’Eroles, un parell de quilometres de pista asfaltada ens pugen al coll de Portell, que ens permet creuar la serra de les Canals, baixem fins trobar una pista de terra a l’esquerra que pel bosc de Torrent ens deixa a l’inici de la ruta

Aquí hi ha mes fotos de la ruta Oliana-Coll Pregon-Cambrils-Llinars- Les Anoves-Coll de Portell-Oliana

La Traça del GPS de la ruta "Oliana-Coll Pregon-Cambrils-Llinars- Les Anoves-Coll de Portell-Oliana""