diumenge, 11 de setembre del 2011

Amb l’onada de calor, que ens ha arribat aquest Setembre, busco alguna zona per no passar calor, cap a Camprodon no hi he pedalat mai, trobo alguna ruta que em sembla interessant al Centre de btt del Ripollès i decideixo anar-hi , a ultima hora s’hi apunta el Ramon, el passo a buscar ben d’hora i a les vuit ja estem a punt per pedalar a Camprodon.

Al inici, tot pujant , per pista bona arribem a Coll Pregon , baixem pels carrers de Font-rubí per anar a trobar la carretera que porta a Beget, la deixem tombant cap a l’esquerra pujant per una pista formigonada que puja al Querol, aqui seguim pujant per una pista amb les roderes molt marcades, erosionades entre l’herba, i arribem al collet de la Costa, fins aquest punt el camí serà comú amb el de baixada.

Tombem a la dreta enfilant-nos cap a Quera del Boc, passant per La Casilla,antiga Caserna de la Guardia Civil, situada curiosament al pla del Jugador, baixem fins al coll Prugent pel camí de la Duana, el camí puja de valent per aplanar-se una mica al arribar al coll d’Ares, un bon mirador cap al Vallespir.

Creuem la frontera, amb un rètol de Benvinguts a la Catalunya Nord, i comencem a baixar la carretera asfaltada fins arribar a una pista a l’esquerra, que agafem tot creuant una cadena, el camí es bo i va planejant amb tendència a anar amunt arribem a la collada de Prats i deixem el que porta a la torre de Mir, encara pujant arribem al puig del Pla de Meians, al puig de les Basses de Fabert, bones vistes cap al Canigó.

Ja fa estona que el camí ressegueix just la línea fronterera, arribem al puig de la Clapa i comencem a baixar per la pista entre prats que ha erosionat força el terreny, passem el coll de la Clapa i arribem al coll Pregon, ara per un sender força pedregós que ens obligarà a baixar de la bici mes d’un cop i ens mena a una pista que creua Espinavell.

D’Espinavell per carretera baixem i just abans de creuar el pont de Fabert ens enfilem a la dreta per un camí que ens deixa a Molló per la porta del darrere, baixem per la carretera que va a Camprodon uns centenars de metres, a l’esquerra marxa una pista formigonada que agafem i ens baixa a creuar el Ritort, ara pujant seguim fins a la Costa on s’acaba el formigó, i seguint pujant arribem al collet de la Costa, a partir d’aquí desfarem el camí de pujada fins a Camprodon.

Hi ha mes fotos de la ruta "Camprodon-Font-rubí-Quera del Boc-Coll d'Ares-Puig de la Clapa-Coll Pregon-Espinavell-Molló- Font-rubí -Camprodon" aquí

Recorregut

Perfil

La Traça del GPS de la ruta "Camprodon- Font-rubí -Quera del Boc-Coll d'Ares-Puig de la Clapa-Coll Pregon-Espinavell-Molló- Font-rubí -Camprodon""