divendres, 15 de novembre del 2013

Senders i corriols amb variacions de l’Artesenca 2013

Sortint del Pont de Cabrianes fem una combinació de sender per anar a buscar la traça de l’Artesenca 2013 i tornar també combinant sender per tornar al Pont de Cabrianes, la ruta té una altíssima mitjana de senders, gosaria dir que passa del 90%, gairebé sense baixar de la bici. Cal destacar la feinada que com cada any han fet C.E. Amics de la Cursa d’Artés.

Marxem del Pont de Cabrianes, travessant el  Llobregat per anar a buscar la pista pedregosa que s’enfila cap al Serrat del Galobart, al travessar un torrent s’estreny fins a convertir-se en un sender i baixa voltejant el serrat per tornar a pujar moderadament llevat d’un parell d’empits, arribem a l’Oller on agafem una pista que ens porta pujant suaument a la Roureda de les Tapies, seguim encara per pista fins que enllacem amb la traça de l’Artesenca 1013.

Entrem en un sender que puja per la Serra de Can Vila amb algun empit i un tirapits final abans de baixar fins a travessar el Torrent de les Tapies, trobarem pel mig algun graó on potser haurem de posar els peus al terra, travessat el torrent trobem una part força feréstega i que puja dreta, baixem una mica per agafar una pista que deixem de seguida agafant un sender, tornem a pujar per anar a parar a una altre pista que ens porta per un entorn on hi estant fent una gran tala de pins (hi va haver un incendi a l’estiu).

Aquí saltem un petit bucle que fa la traça de la pedalada i agafem un sender a l’esquerra que baixa i va a parar a una pista que seguim un tros, per tornar agafar un sender, el sender va baixant, encara que entremig trobem algun repetjó i algun entrebanc que ens faci baixar en general es ciclable, arribem un altre cop al torrent de les Tapies i el travessem i pujant una mica arribem a una pista que va cap a Torrecabota, abans d’arribar-hi marxem a la dreta pel Camí Ral, que deixem al arribar a Vista Pirineu.

Travessem la carretera  i agafem un sender de baixada passant pel Serat de la Malla (aquí ens saltem un petit bucle que volteja el serrat) i arribem a una pista formigonada a tocar d’Artés però tombem a la dreta i travessem la Riera de Malrubí encarant un tirapits fins que s’acaba el formigó, trenquem a la dreta agafant un sender que puja suau per la Serra de Les Guixeres, baixem cap a l’altre vessant i trobem les marques del PR-C 135, baixem seguint les marques fins a travessar el Riu Sec on agafem un camí que va cap a Salabernada.

Deixem el PR tombant i pujant cap a la dreta i de seguida agafem un sender  que baixa en general i que sense obstacles permet anar força ràpid, ens deixa a una pista que ens porta al tram formigonat que em fet abans, abans d’agafar-lo trenquem a la dreta i anem a travessar la Riera de Malrubí per una palanca (deixem definitivament la traça de l’Artesenca), i entrem a Artés .

Travessem  el poble de punta a punta i anem a buscar el camí que va cap a les Tapies, al inici pugem per un sender però de seguida per pistes anem pujant suaument, deixem la pista trencant a la dreta per un sender que baixa cap a la Font de les Tapies, cap al final hem de fer-lo a peu, travessem el torrent i ens comencem a enfilar per un caminet amb fort pendent i erosionat, empenyent un tros la bici, marxem per un sender a la dreta que baixa i puja travessant alguna pista i agafant-ne algun tram arribem al pont de Cabrianes.

La traça del GPS de la ruta "Senders i corriols amb variacions de l’Artesenca 2013"