dilluns, 4 de novembre del 2013

Sortim de Sant Sadurní d’Osormort marxant cap a l’esquerra, seguint la carretera  BV-5201 que  va a la vora de la riera Major, quan hem fet un parell de quilometres la deixem per tombar a l’esquerra seguint un pista enquitranada, de seguida travessem la riera que ara ens quedara a la dreta i seguim planejant al seu costat fins que arribem a un càmping, per un camí que agafem a la dreta, deixant l’asfalt, arribem al Pont de Malafogassa.

Travessem la riera pel pont i a l’altre banda agafem una pista molt bona que amb un pendent moderat i força constant i després d’uns 8 quilòmetres ens deixa ala Plaça del Bisbe on la deixem per anar en menys de mig quilòmetre fins a Sant Andreu de Bancells, el camí segueix pujant més o menys igual i ens retorna a la pista que havíem deixat a la Plaça del Bisbe.

Un quilòmetre i mig més amunt arribem al Coll de Faja, com més amunt anem pujant podem veure el Collsacabra, el Pantà de Sau i mirant cap al Pirineu entre altres podem distingir clarament el Pedraforca, arribem a Vallclara on tenim un curt respir i anem de pla un tram curtet fins que trobem un camí que marxa sobtadament cap a l’esquerra i l’agafem, potser es el tram amb els avets més alts del recorregut, en algun tros no entra ni la llum a dins del bosc (al camí si), el camí contrasta amb l’autovia que hem deixat, està molt ple de branques en algun tram.

La traça que seguim (que es d’en Naim), deixa el camí per pujar pel mig del bosc fins el Turó del Faig Verd (1.187m) on hi ha un Vèrtex geodèsic, els arbres son tant alts que ni pujant a dalt de la pilona (que deu fer 3 o 4 metres) podem veure rés més que fulles. Retornem al camí (on hem deixat les bicis) i marxem cap a l’esquerra entre avets altíssims i en uns dos quilòmetres de baixada arribem  a la pista principal.

Un curt repetjó ens puja a Collsabena, seguim baixant ara amb pendent més moderat i arribem a la carretera BV-5201, la seguim una mica pujant suaument i aviat trobem un camí a l’esquerra per on marxem , desprès de pujar una estona comencem a baixar i anem passant una esquitxada de cases fins arribar a Espinelves, travessem el poble i arribem a l’Eix transversal que travessem per sota.

Un quilòmetre de dures rampes ens deixa a un collet on podrem refer-nos planejant una estona, baixem una mica per travessar la Riera de les Corts i arribem a Viladrau per sota, i anem pujant per un seguit de carrers força drets que ens deixen a la carretera GI-543 que seguim una mica per dins el nucli urbà i marxem cap a la dreta per anar a buscar una pista que ens porta de baixada fins la riera Major, la baixada de la pista no es bufar i fer ampolles, forces repetjons estronquen la baixada i es molt pedregosa en general, com que som a la tardor les fulles tapen sovint pedres cantelludes que et fan anar amb tensió, al arribar a la riera el camí baixa suau a buscar la carretera  que en una curta i suau baixada ens deixa a Sant Sadurní d’Osormort.

La traça del GPS de la ruta "Sant Sadurní d’Osormort-Pont de Malafogassa-Sant Andreu de Bancells-Turó del Faig Verd-Espinelves-Viladrau"