divendres, 8 de novembre del 2013

GR 151 - Camins del Bisbe i Abat Oliba - Montserrat- Sant Benet de Bages

El GR 151 està pensat per fer a peu, es per això que al fer-lo en bici hem fet tres variacions de la traça original, per això també les etapes son més curtes, així que hem ajuntat les dues primeres que son:
Etapa-1. Del Monestir de Montserrat a Manresa  (en realitat la traça oficial no hi va si no que segueix cap a Viladordis)
Etapa-2.  De Manresa a Navarcles.

Sortim de la plaça de Santa Maria anant a buscar la BP-1103, la carretera de can Maçana, la ruta original surt pel camí dels Degotalls, però no està permès circular-hi amb bici, quan portem un parell de quilòmetres retrobem les marques del GR que segueix un quilòmetre més la carretera fins a trobar un sender  a la dreta, la Baixada dels Matxos, el sender, que es força pedregós i amb algun graó que ens obligarà a posar el peu al terra més d’un cop, acaba a la BP-1121, carretera que baixa a Monistrol, gairebé al davant de Sant Benet.

Seguim baixant una mica per la carretera fins arribar al revolt de la Paella on agafem le pista que marxa cap a l’esquerra, està enquitranada i baixa amb força pendent fins arribar al Veïnat de la Calsina, a partir d’aquí anem de pla o baixant més suaument fins a Sant Cristofol, abans d’arribar-hi  agafem una pista a l’esquerra encara enquitranada que ens porta fins a can Penedès, aquí fem una altre variació, una curta marrada de mig quilòmetre per pista i estalviar-nos un sender dret i pedregós, el sender ve a parar a la pista que hem agafat.

Tot seguit creuem el Torrent del Carner, abans de creuar-lo baixem per un camí que va per la mateixa llera i arribem a la Font del Carner, reculem i fem uns metres de pista que deixem per agafar un camí que torna a buscar la llera del torrent i l’anirem seguint vora d’un quilòmetre i mig, el sender que va baixant suaument esta molt embrossat, algun tram tancat per esbarzers i va tota l’estona per la llera suposo que en època de pluges deu ser un problema (a mig camí hi ha una pista que marxa cap a la dreta que va a parar més avall a la sortida del torrent i que podria ser una alternativa en cas de trobar-hi força aigua).

Anem a parar a un camí on retrobem el camí de Sant Jaume, una mica més avall creuem el torrent a gual i encarem un repetjó passant pel costat de Cal Agustí, marxem de pla i de seguida ens desviem una mica per pujar a veure l’ermita de Sant Jaume de Castellbell, tornem a la pista i arribem a la BV-1122 que seguim cap a l’esquerra i ens deixa en pocs metres a la BV-1123 que agafem cap a la dreta i deixem  tot seguit després de creuar el pont de la Fassina.

Marxem per una pista ampla que marxa cap a l’esquerra, amb pendent suau ens porta a passar pel costat de les granges de cal Beu, quan les hem depassat trobem una cruïlla, marxem cap a la dreta deixant el camí de Sant Jaume, la pista planeja una mica fins arribar a can Fiter on farem una baixada dreta fins a travessar la Riera de Castellet, aquí la traça sembla enfilar-se per un balç poc adequat per la bici així que agafem una pista que puja dreta i es retroba amb la traça a l’entrada de Castellgalí on torna a fer camí conjunt amb el Camí de Sant Jaume, cal dir que en els trams on el GR 151 s’aparta del Camí de Sant Jaume la falta de marcatge es una constant.

Travessem Castellgalí, baixem a travessar el Cardener per un pont i la pista encara amb asfalt es va enfilant, al inici força dret i quan acaba el quitrà la pista segueix amb pendent moderat fins a can Font de Cirerencs, seguim pujant i a la propera cruïlla tindríem la possibilitat d’anar cap a Manresa seguint el camí de Sant Jaume, el pendent augmenta una mica fins que comença a baixar suaument i cap a travessar la carretera del Pont de Vilomara.

Seguim recte i pujant lleugerament arribem al santuari de la Mare de Déu de la Salut, ara anem baixant passant per Viladordis un tram asfaltat fins arribar al Torrent de Viladordis, agafem la pista de la dreta que anirà baixant fins a posar-se paral·lela al Llobregat, arribem a la cruïlla dels Tres Salts, que no agafem, i la pista comença a pujar suaument i seguirà més o menys així fins arribar a Sant Benet de Bages.

La traça del GPS de la ruta "GR 151 - Camins del Bisbe i Abat Oliba - Montserrat- Sant Benet de Bages"