dilluns, 24 de juny del 2013

A peu per Santa Cecília, Camí de l’Arrel,Coll de Porc,El Cilindre,El Montgròs,Coll del Migdia,Canal de la Font del Llum,Santa Cecília

Sortim de l’aparcament que hi ha a Santa Cecília per un sender qui hi ha davant mateix en direcció a ponent i ens enfilem fins a trobar el Camí de l’Arrel, al arribar-hi tombem s la dreta en direcció a Can Maçana, marcat com s GR 172, el sender baixa fins a tocar gairebé la carretera i per enfilar-se fins a torbar la cruïlla de la Canal de la Font del Llum que deixem a la nostra esquerra, seguirem fent diverses pujades i baixades fins a trobar la desviació  que puja al Coll de Porc, molt a prop de la Cadireta.

Deixem el GR i trencant a l’esquerra comencem a pujar, ara amb més pendent, fent alguna ziga-zaga, trobem el trencall que puja al Portell estret que marxa per la nostra dreta, el deixem i aviat arribem al peu del Bisbe, baixem una mica per tornar a pujar i arribar a la Font de Coll de Porc sota les parets de Frares, seguim primer de pla i després d’un revolt i una curta pujada arribem al Coll de Porc on trobem camins que marxen en diverses direccions (Refugi , Travessa de Frares,Montgròs).

Marxem cap a l’esquerra en direcció al Montgròs, seguint les escadusseres marques del PR-C 78, que complementen algunes pintades de color grog, el camí força planer ens porta a cap al Coll del Miracle on marxa avall a la nostre esquerra la Canal del Miracle, mirant al voltant tot caminant,  podem reconèixer entre altres el Bacallà, l’Agulla Vista, la Vella...Passem pel costat de la Cova de les Pruneres, on es podria passar una nit, baixem a creuar un torrent ,  més endavant un parell de pujades fortes  i arribem al Coll de Les Comes on ens topem amb el Cilindre de cara.

Descendim per una forta baixada per una clapa de pedra molt dreta i entrem dins del bosc encara baixant fort i arribem al Bassal dels Avellaners, ara recuperarem l’alçada perduda pujant per l’altre cantó, arribem a dues  estaques que indiquen que som a la Coma dels Naps de Dalt, l’una cap ens marca la direcció cap a Can Jorba pel Coll del Mosset i l’altre cap al Montgròs, tombem a l’esquerra seguint l’ultima, pugem per una canal dreta que acaba en una canaleta on hi ha una corda fixa que serveix per baixar sense cap complicació, si hi estàs avesat es clar, encara que una petita creu  de ferro a l’esquerra cap al final doni una mala impressió.

Fem un flanqueig per sota la Roca Plana dels Llamps i arribem al Coll del Montgròs, ens enfilem per una curta rampa de pedra  per arribar-nos fins el  cim del Montgròs tot seguint la carena, podrem gaudir d’unes vistes impressionants de gairebé tot el massís, els Ecos , la Salamandra el cim de Sant Jeroni, la regió de Frares i Agulles, els Flautats, les Gorres...Retornem per l’amplia carena fins el coll i comencem a descendir on alternem bosc  i roca passant per algun tram aeri, una petita i estreta canal al peu de la Salamandra, des d’on veiem el Camell de Sant Jeroni i les Talaies, i arribem a la Font de la Cadireta, que ens queda uns cent metres amunt a l’esquerra.

Arribem al torrent del Migdia sense acabar-hi de baixar per un corriol més o menys perdedor anem pujant fins una cruïlla on el PR-C  78 se’n va cap el Camell de Sant Jeroni  i nosaltres seguint recte amunt arribem al portell del Migdia, comencem a baixar per la Canal de la font del Llum per dins del bosc on trobem diversos teixos, el pendent es fort però el terreny es bo, llevat d’algun punt quan els arbres desapareixen i està una mica erosionat, rés de l’altre mon, passem el trencall de la Font del Llum, per arribar-hi ens desviaríem a l’esquerra pujant fins al peu del Camell dels Ecos, cinc minuts de marrada que paga la pena de perdre, el camí s’aparta de la canal baixant encara i arriba al GR 172 que seguim en direcció del Monestir fins a trobar unes escales que marxen a l’esquerra i baixen a la carretera o a l’altre banda trobem l’aparcament se Santa Cecília.

La traça del GPS de la ruta " A peu per Santa Cecilia, Canal de la Font del Llum, Portell del Migdia, Sant Jeroni, Serra de les Lluernes, Coll de Sant Salvador, Camí de l’Arrel, Santa Cecilia"