dimarts, 11 de juny del 2013

Sortim de Collbató, de pla, pel camí que va a la Vinya Nova fins arribar al Casalot, trenquem a la dreta agafant ja el Camí Vell de Montserrat o de les Bateries aviat comencem a guanyar alçada passant per empedrats, en un farell de giragonses, el camí perd pendent al travessar per la carena del serrat de la Guardia i en torna a guanyar al passar el torrent del Clot de Llanderns on augmenta el pendent fins arribar a la Taca Blanca.

Passada la Taca Blanca arribem a les Voltes, unes ziga-zagues que ens fan guanyar alçada, ara el camí marxa amb menys pendent i fa una marrada per anar a creuar el Torrent de la Font-seca, quan l’hem creuat trobem un camí a l’esquerra que puja  cap a Sant Joan, passem el Serrat de les Garrigoses (lloc on van instal·lar unes bateries a la guerra del francès i d’aquí ve el nom del camí de les Bateries).

Acabem de voltejar la Serra de Sant Joan fent una curta baixada per creuar el Torrent Fondo, quan l’hem travessat el pendent augmenta força i el camí ens porta a passar la part final de la Serra Llarga, amb pendent més suau arribem al Pla de Sant Miquel, ara trobem la pista ampla i cimentada que passant per  la Capella de Sant Miquel ens porta de baixada cap al Monestir de Montserrat.

Marxem del bullici anant cap a les escales que baixen a l’estació inferior del funicular de la Santa Cova, seguim el Camí del Rosari encara formigonat  que ens porta fins a la Santa Cova, una mica abans d’arribar-hi a mà esquerra marxa un sender  que en principi baixa però que després va ascendint suaument, passant per sota la Santa Cova i amb àmplies  vistes sobre la vall del Llobregat, fins arribar a La Fita.

Passem el coll i comencem a descendir perdent alçada ràpidament per unes amplies giragonses que ens deixen al Torrent de la Bellasona, encara seguim baixant i  arribem a Les Girades, un parell de llaçades amb uns murs de pedra seca, el sender segueix baixant fins que arribem a la cruïlla del Camí del Forat, seguim recte, ara de pla, pel Camí de les Feixades, passem el Torrent Fondo (a mà dreta ens queda el Pas de la Barra).

Encara de pla arribem a uns revolts empedrats que ens deixen sota les Coves del Salnitre, passem per l’aparcament i al primer revolt, seguin les marques d’un GR baixem a una area d’esplai, anem cap  a l’ermita de la Salut per una curta pujada i seguint les marques del GR 5 i 172 arribem a Collbató.

La traça del GPS de la ruta " A peu de Collbató a Montserrat, per les Bateries o Camí Vell i tornar a Collbató, pel camí de les Feixades"