dilluns, 24 de desembre del 2012

A la traça hi veureu tres cues de ratolí que no son per deixadesa si no que van i tornen d’algun punt que he trobat que valia la pena desviar-se del itinerari, la primera es per veure l’ermita de santa Maria del Grauet, la segona per pujar fins a Sant Martí de la Maçana i la Tercera per arribar al Cogulló de cal Torre.

Sortim de Castellar, que pertany al municipi d’Aguilar de Segarra, per la carretera de servei que va pel costat de la C-25, quan portem tres quilòmetres i escaig la deixem per agafar una pista molt bona, que segueix les marques del PR-C 74 d’Aguilar de Segarra i que va pujant amb força pendent fins al pla del Casteller, al tombar marxem passant pel costat del Vendrell on comencem a pujar molt suaument per baixar fins a trobar la pista enquitranada que va cap a Seguers.

Travessem la pista i encara baixem fins al torrent de l’Obaga de l’Estrada, ara la pista va pujant amb poca pendent i arribem a la Mare de Déu del Grauet, després de visitar-la reprenem la marxa, deixem el PR i ara seguim les marques del GR-7, però quan portem cent metres a una vinya que tenim a ma esquerra hi veiem des del camí una gran pedra, si ens hi acostem podrem veure la tomba antropomòrfica que hi ha tallada.

La pista segueix pujant sua passant pel costat de Bolederes, i a un canto o l’altre anem trobant alguna casa de pagès que veiem de lluny, de mica en mica va augmentant el pendent, arribem a una cruïlla on deixem la pista per pujar a Sant Martí de Maçana, d’entrada superem un bon repetjó que esta formigonat i amb força pendent seguim pujant ara ja sense formigó fins que arribem a l’església. Retornem per on hem pujat.

Quan retrobem la pista que havíem deixat seguim pujant cada cop amb més pendent, al passar per can Palomes anem un tros curt de pla, tornem a pujar fins a una pista ampla que segueix amunt per la serra de Rubió, sota el bufar dels molins del parc eòlic, a mig camí comencem a baixar amb molt pendent pel camí de les Malloles, farem un parell de pujades i baixades ara ja amb poc pendent fins a trobar la carretera de Castellfollit del Boix que agafem per arribar al poble.

Al sortir del poble agafem una pista que puja lleugerament fins a can Vidales on comencem a faldejar la Punta de Palomes i encarem un tirapits que déu n’hi do, al arribar al Mal Cau on fem un revolt tancat i es suavitza el pendent, trobem un trivi i tombem a la dreta per anar cap al Cogulló de cal Torre, seguim pujant fins arribar-hi, es un balco amb vistes panoràmiques esplèndides quan el dia es clar, com es el cas. Retornem a trobar el camí que hem deixat al trivi.

Quan som a la cruïlla tombem a la dreta pel camí que baixa suaument cap a Rajadell, però aviat el deixem i seguint les marques del PR-C 76 de Rajadell agafem el sender que gairebé va baixant tota l’estona i es ciclable del tot, arribem a un camí que el creua i el deixem tombant a l’esquerra per encarar una baixada llarga amb algun tram de fort pendent i que ens porta a creuar la riera de la Grevolosa, a l’altra banda trobem la pista enquitranada que baixa de Castellfollit i que fem servir per arribar a Castellar que està molt a  prop.

La Traça del GPS de la ruta "Castellar(Aguilar de Segarra)-Mare de Déu del Grauet-St Martí de Maçana-Serra de Rubió-Cogulló de cal Torre-Riera de la Grevolosa-Castellar"