diumenge, 15 d’abril del 2012

L’excusa d’aquesta ruta es fer de baixada el sender del PR-C 76 des de l'inici prop del mas Palomes fins a trobar-ne un altre, a la dreta que passant per la Malesa de Viladers va fins al Cogulló de Viladers  una quatre quilometres de sender  quasi be del tot ciclables per fer-ho  hi pujarem, sortint de l’Estació de Rajadell i passant pel nucli antic cap a Can Torre del Forn per i per pujades fortes voltejar el Turó de les Tres Creus, baixar a la pista rural asfaltada que va a Castellfollit del Boix, i pujar al Cogulló de Can Torre pel camí que volteja la Punta de Palomes, al baixar per la pista que va Valldòria es quan agafem el sender. Quan s’acaba anem a trobar la pista que segueix el PR-C 76 i ens portarà de retorn a l’Estació.

Sortim de l’Estació de Rajadell i per carretera anem cap al nucli antic de Rajadell, desprès d’un parell de quilometres per pista creuem el Torrent del Daurell on trobem el camí rural asfaltat que ens porta a Can Torre del Forn, haurem fet tres quilometres d’asfalt pujant suaument,  aquí la cosa canvia, comencem a enfilar-nos per una pista ampla, que de tant en tant ens sobta amb pendents fortes,  i que ens porta tot vorejant el turó de les tres creus  a la cara sud de La Serra.

Al canviar de vessant, encara vorejant el turó, comencem a baixar amb Montserrat davant nostre tota l’estona, quan trobem el sender que puja cap al turó, que no agafem, comencem una baixada amb forts pendents fins a trobar el camí rural asfaltat que va a Castellfollit del Boix, el seguim un parell de quilometres llargs, just al arribar a Can Torre, agafem un camí a la nostra dreta  que tot pujant va faldejant la Punta de Palomes.

El camí ens porta a la pista que puja a la Serra de Can Torre, la pujada es sostinguda fins una mica abans de trobar el trencall que encara pujant però suaument ens deixa al Cogulló de Can Torre, per molts cop que hi pugis no pots deixar d’impressionar-te amb les vistes, especialment avui amb un Pirineu nevat.

Marxo del cogulló per on he vingut, a la cruïlla tombo a la dreta i tot baixant vaig a buscar el sender que marxa cap a l’esquerra, tot seguin el PR-C 76, l’altre dia em vaig quedar amb ganes de fer-lo de baixada, es fa molt bé tant sols has de baixar tres o quatre cops, quan ja falta poc per arribar a la pista deixo el PRi tombo a la dreta per gaudir d’un altre sender que encara que te baixades ara es més planer, passo per el Matelot de Vilader i vaig fins el Cogulló de Vilader on s’acaba el sender, en total uns quatre quilometres.

El sender ara s’eixampla per esdevenir un camí força ample que va a parar a una pista molt ampla on retrobo el PR-C  76, amb fortes pendents arribo en un tres i no res a la via de servei que va de Castellar a Rajadell, tot està de panxa enlaire per les obres d’ampliació de l’eix, tot seguint el PR, que ja no deixaré fins a l’Estació de Rajadell, agafo una pista fins a la rotonda on per la carretera arribo al punt de sortida.

La Traça del GPS de la ruta "Rajadell-Turó de les Tres Creus-Cogulló de can Torre-Matelot de Viladers-Cogulló de Viladers- Rajadell"

carles ha dit...

Enhorabona per el blog, jo també en tinc un Peró no arriba al teu, avui e fet la ruta aquesta i dir que e disfrutat molt amb el corriol la part de la pujada no te gaire encant Peró nomes per el corriol un 10, segur que en faré alguna mes del teu blog.
Salutacions i Salut

Totof ha dit...

Hola Carles, gràcies per comentar sempre es bo tenir més d'un punt de vista. Ja veus que començo dient que la pujada es s'excusa per fer el corriol.
Pel que fa al teu bloc ja el conec, de fet el tinc a la meva llista de blocs.