diumenge, 1 d’abril del 2012

Ribes de Freser-Ribesaltes-Coll de Meianell-Ribes de Freser

La sortida d’aquest recorregut la faig una mica més amunt de Ribes de Freser, en un espai solejat que hi ha al costat de la carretera que puja a Pardines, vaig amb roba molt lleugera i a baix a Ribes fa molt fred, agafo carretera amunt fins un trencall a l’esquerra  que puja cap a Ribesaltes.

L’asfalt passa a ser formigó i entre l’un i l’altre faig a la vora de cinc quilometres, per entre boscos que de tant en tant et donen flaixos del Puigmal, Torreneules, Taga...quan s’acaba el formigó la pista es bona,segueixo pujant constantment, deixo a l’esquerra una cruïlla que posta al Serrat i Fustanyà i segueixo per la pista que porta a Tregurà, el rètol diu que està a 20,4 quilometres.

Tal i com vas pujant el bosc es va aclarint, això et permet veure constantment, a la dreta, la Serra de Cavallera i el Taga, si mires enrera, de la Serra de Montgroy fins el Puigllançada i El Tossa d’Alp, com que la pujada que es constant, veus Pardines avall, avall empetitint-se ràpidament.

Quan passem per sota la Costa del Cerverís, ja se’ns apareix a l’esquerra el Puig Cerverís, avui amb neu encara, la pista per trams es torna més pedregosa i irregular i ens enfoca de ple al Puig del Mont-roig amb el llom ben nevat, i arribem al Coll de Meianell, on apareixen de cop i volta el Balandrau, el Tres pics, el Puig de Fontlletera, plens de neu i a la llunyania el Costabona i el Canigo, tot un espectacle.

De retorn ho faig per la mateixa pista, ja que al treure el cap a la Collada de Meianell, veig molta neu al “camí” que volia fer, una ruta que vaig veure al Pep Sánchez, gran coneixedor de La Vall De Ribes, la baixada es molt ràpida, tant sols cal anar amb compte algun tram pedregós al inici, la resta a gaudir del paissatge.

La Traça del GPS de la ruta "Ribes de Freser-Ribesaltes-Coll de Meianell-Ribes de Freser"

ValldeRibesBTT ha dit...

Bones Joan, aviat coneixeràs millor la vall que jo. Per baixar de la Collada de Mainadell, sense passar per la mateixa pista et recomano baixar pel Pla de les Aranyes que et porta a Pardines i d'allà per pista - cami pots arribar a Ribesaltes i baixar pel camí de Can Palatí o per la pista que porta a Ventaiola i a Ribes o també tens l'opció de la muntanya d'el Tost.

Et passo els links per que ho puguis veure

Salut i bones pedalades

Pep - Vall de Ribes BTT

Totof ha dit...

Hola Pep, ja m'agradaria conèixer la vall tant com tu, però també m'agrada tenir rutes per descobrir. Gràcies pels consells m’aniran molt bé, perquè penso tornar, m’han quedat moltes ganes, entre altres, de fer la ruta que tens penjada “Ribes - Coll dels 3 pics - Cerveris - Meinaell - Les Aranyes - Pardines - Ribesaltes - Ribes” per quan marxi la neu.
Salut
Joan

ValldeRibesBTT ha dit...

Bones Joan,

aquesta és una de les millors rutes per la zona. T'aconsello aquesta abans de la que volies fer.

Tocarà esperar que marxi la neu.