diumenge, 19 de febrer del 2012

Pontils-Vallespinosa-Santa-Perpetua de Gaià-Sant Magí de Brufaganya-Pontils

Amb el Ramon ens en anem cap a Pontils on ens trobarem amb el Jaume que ve de Valls per fer una ruta per la Conca de Barberà, el que no ens imaginàvem es que sortint de Santpedor a -2 graus trobaríem una temperatura de -9 graus, sort que es degut a d’inversió tèrmica i el primer tram de la ruta sortíem de 550 m. per pujar fins a 780 m. aixó ens donava esperances de que puges la temperatura a mesura de que guanyéssim alçada.

Sortim doncs a les vuit tocades, gelats, per la carretera que va a Santa Coloma de Queralt, la deixem de seguit per agafar la que puja a Biure de Gaià, una pujadeta una baixadeta i agafem una pista a l’esquerra que travessa el Torrent de Biure a gual i tot seguit el Torrent de Sant Miquel per un pontet, la pista va pujant paral•lela al torrent, per una obaga gebrada, fins arribar a la cruïlla que puja a dalt de l’Ermita de Sant Miquel de Montclar.

Per un camí de carro poc fressat acabem de pujar fins als 780 m. la temperatura ja ha pujat força i ho agrairem molt perquè ara toca baixar, ho fem per pista fins a trobar la carretera TV-2015 que ens porta a Vallespinosa, en menys de dos quilòmetres, on trobem el GR-7 el seguim tot pujant per una pista bona que passa pel Mas Carbonell una mica mes amunt deixem el GR perquè marxa de pla i a nosaltres ens agrada mes pujar, ho fem fins arribar a 830 m. el sostre del dia i agafem una baixada que ens deixa a Santa Perpetua de Gaià.

A Santa Perpetua agafem un sender paral•lel al Gaià molt bonic i planer que ens fa travessar un parell de cops el riu, prop del Molí de Saguer agafem la TV-201 que ens retorna, tot pujant, a santa Perpetua ara per dalt, passem de llar i baixant un tros agafem una pista que puja a la dreta cap a Les Pedrisses, segueix pujant pel Clot de l’Angel, amb poca pendent, sense parar fins que veiem Sant Magí de Brufaganya.

Baixem a trobar una carretera que seguim cinc minuts i agafem un camí a l’esquerra que ens puja al Coll dels Apòstols i agafen un senderó per baixar al Camí Vell de la Llacuna a Pontils que seguim fina trobar la carretera que ens baixa a Cal Batet, agafem una pista i pugem al Coll de la Garsa, baixem a buscar l’Obaga de Riudeboix i anem a travessar la T-201 pugem i baixem fins a trobar al carretera de Biure per on em pujat al matí i ara de baixada ens porta a Pontils.

La Traça del GPS de la ruta "Pontils-Vallespinosa-Santa Perpetua de Gaià-Sant Magí de Brufaganya-Pontils "