.

.

dijous, 21 d’abril del 2011

El Bages en btt - Ruta núm. 9 - Incursió al Bergada



Surto de Navàs per la carretera de Prats de Lluçanès i just al passar el trencall de Galera agafo un caminot pedregós que m’enfila cap els plans de Vilagaià, coincidint amb el GR 176 – La ruta de les vint ermites, que deixaré al creuar la carretera de Prats per segon cop, agafo un camí que puja a pràcticament tota l’estona fins arribar a Gaià.


Agafo una pista a l’esquerra que planejant passa pel cementiri de Gaià i que voreja el turó de Santa Àgata per baixar fins la riera de Gaià que creu a gual i m’enfilo cap a la dreta fins La Noguera, segueixo pujant fins a trobar la pista asfaltada que continua pujant fins arribar al cementiri de Sant Esteve que anirà planejant fins arribar al veïnat de Vilaramó torno a l’asfalt per poc temps, a l’esquerra agafo uns pujada forta pel serrat dels Cabirons i que em deixa a Sant Pau de Pinós.


Baixo fort fins arribar a la Mare de Deu de Pinós o del Ginebret, coincidint altre cop amb el GR 176 i per unes baixades que no m’agradaria pujar baixo per l’obaga del Ginebret fins a creuar la riera de Merlès a La Molina, ara una pista que va ondulant arribo a Cal Pallot i deixo el GR 176, la pista que ara puja i ara baixa segueix prop de la Riera de Merlès fins arribar al Vilar que no para de baixar.


Em trobo el PR C-144 Ruta de les Colònies, continuo baixant ara per un camí no molt bo, arribo a l’alçada de Can vidal que em queda a l’altre banda del Llobregat i arribo la riera de Merlès que travesso per una palanca des de on es pot veure quant s’ajunta amb el Llobregat a partir d’aquí segueixo un bonic corriol que a tocar del Llobregat fins arribar quasi be a L’Ametlla de Merola, una pujadeta i ja soc a Navàs



Aquí hi ha mes fotos del recorregut

El recorregut


El perfil



La Traça del GPS de la ruta "Cardona - El Camí de la Frontera"