diumenge, 17 d’abril del 2011

Cardona - El Camí de la Frontera

Avui ens ha vingut de gust anar a Cardona, amb l’Agustí per anar a fer una ruta que hem trobat a la plana, Visita Cardona!. N’hi han vuit i hem escollit la que anomenen El Camí de la Frontera. Encara no eren les vuit que ja estaven pedalant, com que ni l’un ni l’altre varem fer els deures, no sabíem en quin sentit ens proposaven el recorregut, hem decidit fer-lo en sentit horari, i ens ha anat prou bé, ara sabem que la proposen a l’inrevés.

Sortim amunt, que ja va bé per escalfar-nos, anem lleugers de roba i fa fresca, pugem doncs fins al Vilar Rural i fem una baixada i una pujada arribant a Santa Cecilia, a partir d’aquí ens fem un fart de baixar passant per can Fontella fins arribar a un torrent que travessem a gual i que serà el punt mes baix de la ruta.

Comencem a enfilar-nos cap a Davins i mig planejant passem pel Lloreda i Guals, aquí ens enfilem de valent fins arribar a la carena amb unes vistes espectaculars de la serra de Castelltallat, fem unes dents de serra fins arribar a la Creu de Llaceres, bona vista de Matamargó i ens deixem caure fins la carretera que puja de Salo, travessem el pont de les Dues Aigües i agafem la pista asfaltada que puja cap a Prades de la Molsosa.

Gaudim de les vistes tant cap a la serra de Castelltallat com cap a la vall de Vallmanya, agafem un camí que baixa cap a l’Oliva i desprès de otrnar atravessar la carretera de Salo, per pista pugem passant pel costat de l’ermita de sant Miquel i arribem a Vallmanya. Parem a esmorzar. Reprenem la marxa amb una bona pujada fins a Cererols i tot baixant creuem la rasa de Cererols, de pujada passem per les cases de Matamargó i ens arribem a Sant Pere de Matamargó.

Baixem a creuar la riera de Matamargó i passem pel molí de Torrescassana, tornem a pujar seguint la tònica de la ruta, per arribar a Bergús, visitem Sant Joan de Bergús, passem per l’Hostal de Fontanelles i per un camí paral•lel a la Carretera anem tirant per la Costa de Sant Quintí fins arribar a la pedra del Francès, creuem la carretera i pel Mujal i cal Caelles arribem a Cardona fent un tomb per dins del poble.

Al Blog de l'Agustí, també en parla de la ruta

La Traça del GPS de la ruta "Cardona - El Camí de la Frontera"

Agustí ha dit...

Ei una sensacional troballa les rutes de Cardona.
La sortida fantàstica, pensava que aquests recorreguts nomes ho feien a França.