dissabte, 26 de juliol del 2014

Lles-Cap del Rec-Refugi Pollineres-Refugi Prat Miró-Pla de Llet-Arànser-Lles

Sortim de Lles de Cerdanya amunt per la pista asfaltada que puja, amb un pendent gairebé constant del 7%, a l’estació d’esquí nòrdic de Lles amb una distància d’uns sis quilòmetres i mig, a partir de l’estació la pista, ja sense asfalt, disminueix una mica el pendent durant un parell de quilòmetres i ja gairebé de pla en tres quilòmetres arribem al refugi de les Pollineres.

Marxem del refugi encara de pla o pujant suaument fins arribar al pas de la Pera on comencem a baixar fins arribar al refugi de Prat Miró, deixem la pista que ens portaria directament a Arànser i tombem a la dreta agafant la pista de Bescaran que amb pendent moderat i constant puja fins al coll de Dalt on trenquem cap a l’esquerra deixant el camí de Bescaran.

La pista baixa fins el coll de Queralt i amb un pendent semblant puja fins el pla de Llet a 2145 metres, hi trobem un mirador amb unes vistes panoràmiques sobretot cap al Cadí així com un monòlit i un vèrtex geodèsic, quan en marxem desfem el camí fins el coll de Queralt i a la cruïlla tombem a la dreta per agafar una pista que ens porta a la pista que havíem deixat abans una mica més avall del refugi de Prat Miró.

Seguim baixant, després de tombar a la dreta, i aviat arribem a l’estació d’esquí nòrdic d’Aranser, ara la pista està enquitranada i segueix baixant amb bona pendent i constant i això fa que fem ràpidament els cap a set quilometres que hi ha fins a Arànser, passem el poble i una mica més avall deixem l’asfalt per agafar un camí que marxa cap a l’esquerra i que va pujant moderadament, en algun punt s’estreny força, passem per les ruines de sant Cosme i ja tot de baixada fins a Lles on hi entrem pel costat de l’església de Sant Pere.

La traça del GPS de la ruta "Lles-Cap del Rec-Refugi Pollineres-Refugi Prat Miró-Pla de Llet-Arànser-Lles"