diumenge, 24 de febrer del 2013

La sortida la fem a l’aparcament que hi ha a uns centenars de metres quan hem passat la desviació que va a la torre de Santa Caterina, marxem per la pista que va cap a can Poc Oli, prop de l’aiguabarreig de la riera de Rajadell amb el Cardener, marxem per un bon camí  que  va pel seu costat aigua amunt fins poc abans del cingle dels Esparvers, agafem a ma esquerra un corriol que travessa la riera (marcat amb una ratlla groga que anirem seguint fins que arribem al gorg de les Escaletes), a l’altre banda pujant una mica trobem el pou de glaç de la riera de Rajadell.

El corriol s’enfila  per l’obaga de l’Agneta fins a la carena de la serra de Montlleó, passant per  sobre  del cingle dels Esparvers des d’on podem veure el gorg del mateixa nom, molt a prop ens trobem una tina quadrada, seguim pujant fins arribar a la carena de la serra de Montlleó, el corriol travessa una pista ampla, a l’altre banda trobem una altre tina, retornem a la pista que havíem deixat i que baixa cap a de la riera de Cornet que més amunt s’anomena de Guardiola.

Travessem la riera i per un sender que va pel seu costat anem tirant aigua amunt passem pel gorg Salat i arribem a un camí que passa per un llarg camp de noguers que ens deixa a l’obaga de l’Otzet on trobem l’altre pou de glaç (aquest tram esforça perdedor i ens ajudarà molt les marques grogues que anirem trobant),  travessem la riera i marxem riera amunt trobant el gorg de l’Oller  i seguim per un corriol que va a parar la Llosa.

Deixem la riera i agafem un sender s’enfila fins a l’antiga casa de l’Oller, seguim la pista que ens porta al mas de l’Oller on fem un tomb de 90 graus per anar cap al Monistrolà i el Telló on ens posem per la llera del torrent de l’Oller fins trobar un camí que després de pujar una mica baixa a buscar la riera de Rajadell passant pel gorg de les Escaletes, on trobem un salt d’aigua, agafem un corriol ( deixant ara les marques grogues) que va pujant i va a parar a un camí que ens retorna a la pista que hem fet servir al inici i desfent el camí retornem a la sortida.

La Traça del GPS de la ruta "Caminant per la riera de Rajadell i la riera de Cornet-Pous de Glaç, tines i barraques de vinya"