dimecres, 1 d’agost del 2012

Vielha - Pista de Salient - Bords - Mont - Vilac - Vielha

Sortim de Vielha per un sender que puja cap a Santa Gemma, en un parell de punts haurem de baixar de la bici, anem a trobar la pista de Salient, una bona pista en general que ens va pujant fent unes amplies giragonses amb un pendent constant, passa per eth Matet on ens podem acostar a un bon mirador de la vall, segueix pujant i passem per la Cabana der Estanhon on voregem el petit Estanho de Vilac.

Seguim però amunt enfilant-nos fins arribar a una antena de comunicacions, on tenim una altre bona vista de la vall ara mes enlairats, la pista segueix pujant tossudament, ara per unes ziga-zagues més curtes pel Mont dera Solana, quan portem cap a quinze quilòmetres, la pendent disminueix i ho farà progressivament fins a quasi be planejar, això ens portarà al Ombrer de Vilac on començarem a pujar, envoltats de torrents que ragen a dojo,  i arribem al Plan des Cards on hi trobem un petit estany que voregem, ara ja comencem a veure el Massis de la Maladeta.

Continuem per la pista que puja suaument fins arribar al Coret de Mont on comencem a baixar lleugerament per una pista amb gespa, una  suau pujada ens porta a la Cabana dera Tuta dera Vop, busquem un sender poc marcat i comencem a baixar per entre prats alpins, passem pel costat d’un petit estany, seguim baixant, tot això sobre la bici, ara el sender ja es mes marcat i ens apropa a la Cabana deth Coret de Munt.

Passada la cabana costa de trobar el sender, però seguint la traça del GPS, anem a parar a un sender que va baixant cada cop amb més pendent i haurem de combinar sovint el caminar amb el ciclar, el paratge però es molt bonic, més avall el sender es deixa fer i comença a eixamplar-se fins esdevenir un camí de carro que ens baixarà ràpidament a Mont que travessem pels seus carrers  i seguim baixant fins a Vilac, aquí deixen la ruta 12 del centre de BTT Val d’Aran i que em seguit fins ara, per anar a buscar el sender que em agafat a la pujada i que ens deixarà al punt d’inici de la ruta.

La Traça del GPS de la ruta "Vielha - Pista de Salient - Bords - Mont - Vilac - Vielha"