diumenge, 20 de maig del 2012

El recorregut que segueix bones pistes, amb l’única dificultat d’alguna rampa molt forta però curta, dona la volta al Puig Ventós (604 m.) punt culminant de la serralada que hi ha davant de Montserrat a l’altre banda del Llobregat. La ruta es molt curta però interessant , passa per la Masia de Puigventós ara en ruïnes, l’ermita romànica de Sant Pere Sacama (segles X-XI) i amb molt bones vistes cap al Baix Llobregat i Vallès Occidental. L’itinerari coincideix en bona part pel PR-C 166 i es mou majoritàriament dins de l’Espai Natural del Puigventós, protegit pel seu valor ecològic.

La sortida des de Olesa de Montserrat, com si de la Passió es tractés, es fa per unes pujades  que serpentegen entre camps d’oliveres, que creixen entre feixes de llicorella, el sol es bo amb alguna rampa puntual una mica forta, acabem la pujada al Coll d’Oriol al costat de la Masia Puigventós.

Com que hi he pujat tant sols per les vistes des del coll, desfaig un tros de camí, baixant  fins la cruïlla que porta a Sant Pere Sacama, que va fent ondulacions fins una pujada final curteta, el lloc on hi ha l’ermita es un bon mirador cap al Vallès Occidental i el Baix Llobregat sud, marxo per una pista que descendeix uns cent metres  per tornar a pujar per una rampes fortes que s’aplanen per arribar al Pla del Fideuer.

Al pla davant del Puig Cendrós, i amb vistes a Montserrat, el camí va davallant fins al  Coll de les Espases, d’aquí tenim una bona vista cap al santuari de Sant Salvador de les Espases situat a dalt d’un espadat a la muntanya de Sant Salvador, seguim baixant fent giragoses fins creuar el torrent de la Font de la Pastora  i paral·lels al torrent de la Creu de Beca per entre feixes d’oliveres arribarem a Olesa.

La Traça del GPS de la ruta "Volta al Puig Ventós ― Olesa de Montserrat-Masia Puigventós-Sant Pere Sacama-Pla del Fideuer-Coll d’Espases- Olesa de Montserrat"