dissabte, 5 de maig del 2012

Aquest recorregut es curt però intens, la sortida la fem a Monistrol de Montserrat, al gran pàrquing que hi ha al Parc d’Alvèrnia, travessem el Llobregat i a l’altre banda agafant el Carrer de Santa Anna baixem a buscar el camí que per la vora del riu va a parar a la Puda, el camí, planer, es molt agradable tot i que sovint s’hi troben bassals que ocupen tota l’amplada.

Quan arribem a l’alçada de Can Tovella, a l’alçada de la resclosa del Cairat, comencem a pujar i en un desviament sobtat que marxa cap a l’esquerra deixem el camí de la Puda, anem pujant per un camí bo que de tant en tant ens regala alguna rampa dura de fer, així paral·lels al Torrent de Can Tovella, arribem a sota el Coll de les Bruixes, hi ha un sender que hi puja directe, però seguim la pista que ens porta al Pla de les Bruixes, desviant-nos una mica del camí per anar a veure el congost que forma el Llobregat entre Montserrat i el Serrat de l’Abad.

Tornem enrere per retrobar el camí de pujada que ara en lleugera pujada ens porta al Coll de les Bruixes, vistes espectaculars, deixem el camí que seguíem i ens enfilem cap al Turó de la Socarrada, les vistes a Montserrat son molt boniques com  també la visió de Sant Salvador de les Espases, ermita enganxada al turo aïllat de la Muntanya de Sant Salvador, per anar al turó ens em desviat una mica del camí, tornem a buscar-lo i seguim pujant lleugerament fins arribar a sota del Puig de l’Hospici.

On s’acaba la pista girem cua fins a trobar-ne una altre que cap a la dreta comença a baixar i ràpidament ens deixa al Vantaiol que passem de resquitllada per anar a buscar el Camí de la Creu, tot això per la Serra de l’Hospici, pujant una mica arribem a l’Hostal de la Creu, ara en ruïnes, ja tant sols ens resta seguir la bona pista que tot baixant ens deixa a Monistrol de Montserrat.

La Traça del GPS de la ruta "Monistrol de Montserrat- Coll de les Bruixes - Turó de la Socarrada - Puig de l’Hospici - Camí de la Creu - Monistrol"