dijous, 6 d’octubre del 2011

Aquesta ruta que va de Monistrol de Montserrat a Manresa i que fem amb l’Agustí i el Joan ens porta a passar, al principi per zones amb força presencia d’urbanitzacions, quan deixem enrere el  Planell a prop de Rellinars, ens anem endinsant per llocs més solitaris, amb vestigis d’haver estat en altres èpoques no massa llunyanes, terres de producció de vins amb masies  ara abandonades, barraques, tines...

Així doncs deixem enrere les urbanitzacions i per bona pista ens enfilem pel Llom de Pivers, passem pel Collet dels Capellans i baixem per un corriol que hem de fer a peu , quan podem pedalar passem pel costat de cal Robert i anem a vorejar la casa abandonada de Les Comes, tot baixant per un mal camí arribem a la riera de Rellinars que travessem com podem.

Ara comencem a pujar passant per Cellers i per bones pistes anirem pujant i baixant fins arribar al Torrent de les Pasteres, el camí a partir d’ara serà de pujada alternant trams bons am trams sorrosos o amb xaragalls, passem pel costat de can Vinyes fins arribar a la pista bona a prop de La Serra i que ens porta al Ginebral i encara mig pujant al Coll de Gipó.

Del Coll de Gipó anem baixant per bona pista fins al Pont de Vilomara, anem a buscar la carretera que puja a Manresa i desprès de passar la caseta de la CAME tombem a la dreta per un camí que va vorejant el Llobregat, fins a trobar el camí que puja cap a Viladordis i sense arribar-hi entrem a Manresa per la Torre del Busquets.

Si vols veure més fotos de la ruta Monistrol de Montserrat - Les Comes - Coll de Gipó - El Pont de Vilomara - Manresa clica aquí

La Traça del GPS de la ruta "Monistrol de Montserrat - Les Comes - Coll de Gipó - El Pont de Vilomara - Manresa"