.

.

dissabte, 27 d’agost del 2011

Cardona - Els molins de la sal


Els Molins de la Sal es un itinerari que ens proposen des de cardonaturisme, que en un primer tram segueix el camí de la sal en direcció Manresa GR 3-1 i desprès baixa al riu Cardener per resseguir el seu gran meandre que formava a Cardona abans de reconduir el riu.


La ruta es curta i facil, la començo a prop del Pont de Sant Joan , així a la tornada m’estalvio de pujar a Cardona, i la començo al reves del que ens proposen, coses meves, pedalo amunt cap a Cardona per anar a buscar el GR 3-1 que seguirem força estona, un cop passada la Colonia Arquers em desvio del GR una mica per treuer el cap pel darrere de la Muntanya de Sal, la visió del castell de Cardona s’ho val.


Retorno al Gr que ara va per un sender travessa un camp i s’enfila tot seguit per un tros pedregós, que m’obliga a baixar de la bici, aviat soc a la pista que tot pujant passa a prop de cal Serraire i segueix pujant fins arribar a la cruïlla de Santa Cecilia, ara de baixada fins la cruïlla a la serra de Comabella on deixo el GR 3-1 i baixo fins a tocar cal Obac.


Abans d’arribar a l’Obac retrobo el GR i l’agafo en sentit contrari, el camí es majoritàriament roca nua fins arribar a la Necropolis de la Vinya del Guitarra, paga la pena deixar la bici al terra i donar-hi un volt, continuo amunt per anar a trobar la pista que baixa fins al Cardener, el travesso i pujo fins la carretera C-55 que segueixo en direcció Cardona pel voral.


Per un camí a l’esquerra baixo fins a Sant Jaume de Malagarriga, una illa del Solsonès al Bages, desfaig el acmí i segueixo pel que es la carretera vella, travesso el Cardener per l’antic pont i me’n vaig a buscar el bosc del Garriga per una pujada pedregosa, volto per darrera el polígon industrial i faig una volta pel meandre del Cardener per sota el viaducte de la Carosa, tot pla, m’arribo a La Coromina i passant per sota el viaducte de la Plantada, vaig veient el castell per tots els costats, ara ja tant sols em queda una pujada per una pista en molt mal estat i agafar la pista que em porta pels Horts fins al inici de la ruta.

Clica aquí si vols veure mes fotos de la ruta Cardona-Els molins de la sal

El recorregut



El perfil




La Traça del GPS de la ruta "Cardona - Els molins de la sal""




.