dijous, 15 d’abril del 2010

10 i 11 /04/2010 - 32 Quilometres de Transcorriols

Tant el dissabte com el diumenge he fet la mateixa ruta, no tant sols pel fet que l’hagi trobat molt variada i amb un altíssim recorregut per corriols, si no perquè com que el diumenge pujaven els amics de Bttmania a fer el recorregut de la Transcorriols de Callús 2009, i jo no les tenia totes amb la gran caiguda d’arbres desprès de la nevada, que vaig anar a fer una inspecció el dissabte per si havíem de fer algun tram alternatiu, així que vaig sortir de Callús per la carretera que puja a Castellnou i agafant aviat un caminet a l’esquerra que puja cap al cementiri de Callús on per pista baixo cap el Torrent de Can Candela on retrobo la carretera que he deixat abans i segueixo de pujada per deixar-la a la drets agafant el camí que baixa als Tolls de les Valls, de seguida trenco a l’esquerra pel sender que porta fins a sobre el toll de la por i que connecta amb el PR-C 131 Voltejant Santpedor i seguiré fis arribar a Vilatorrada i a l’alçada del gran dipòsit d’aigua agafo a l’esquerra el camí que passa per Pinedes de Castellnou i passant de llarg arribo al sender que a la dreta baixa fins a Terra de Comelles ara per la pista pujo un tros i agafo el desviament a l’esquerra que baixa pel Balç del Celdoni fins al Torrent de Viladelleva, que per cert anava ple d’aigua, i m’enfilo per la carena de Cal Roig
per baixar al collet dels Plans de la Mora i agafo la trialera de baixada a la dreta fins retrobar el Torrent de Viladelleva agafo la pista en direcció al Torrent de la Rasa i a la bifurcació tiro cap a la dreta per entrar tot seguit al sender que segueix la riera de Vallverd que puja suaument fins el tram on decideix pujar de cop a trobar la pista que he deixat abans, la segueixo pocs metres i giro cap a l’esquerra seguint el sender que puja a la pista que en dos revolts em porta a Colldeforn al passar les runes començo a baixar i deixo la pista per l’esquerra i continuo baixant pel sender que va paral•lel a la Rasa del Guerxo al arribar a una pista faig un 180 i pujo altre vegada fins arribar al Portell de Colldeforn on dels tres camins trio el del mig fins trobar el sender que baixa fins la petita ermita de la Mare de Deu de Lurdes, sender espectacular per les vistes cap a Montserrat.
Continuo baixant fins els Plans de la Mora i trenco a la dreta a la cruïlla, dels quatre corriols es l’únic que em falta fer, segueixo baixant encara per sender fins el Torrent de les Fontetes on agafo un camí que puja cap a Viladelleva, per darrere de Cal Feliu surt un corriol, que agafo, de pujada suau i que em porta fins al punt mes alt de la carena del Ros i baixa de sobte i jo a peu fins la Creueta on segueixo pocs metres el camí de Les Comes desviant-me a l’esquerra pel sender-rasa-xargai que va per la Vinya de les Comes fins a la Vinya del Coixet, per camí baixo al Torrent de Boadella i per pista tiro cap a Cerarols, trenco a l’esquerra abans d’arribar-hi i segueixo el sender que baixa fins el Torrent de Boadella altre cop el vaig seguint per la llera, ara a un canto , ara a l’altre fins la C-55 que travesso per dalt, encara que es veu que es pot passar per baix, com l’endemà va comprovar el Xintu, i d’aquí per pista Antius, L’hostal Nou, Els Manxons i Callús. El diumenge la hem repetit amb una colla de Bttmaniatics i el Vicenç i el Josep que ens han acompanyat fins que les obligacions familiars els han cridat.

Clica aquí si vols veure mes fotos de la preparació dels 32 Quilometres de Transcorriols o aquí si vols veure mes fotos dels 32 Quilometres de Transcorriols amb Bttmania

La Traça del GPS "32 Quilometres de Transcorriols"