dimecres, 30 de setembre del 2009

27-09-2009 Saldes - Comabona (2547 m) - Saldes

Image Hosted by ImageShack.us
Ens trobem a quarts de set del matí, al Càmping de L’Associació Caravanista del Bages una barreja de Mountbike ACB i Team Poal, som nou El Joan, Dani, Lluis, Sergi, Jandula, Manel, Josep, Victu i jo i a les set comencem a pedalar, volem pujar al Comabona, ho farem pujant per a pista enquitranada que puja al Mirador de Gresolet, seguim el PR-C 124 que ens porta per pista pel Coll de Collell i el Coll de les Bassotes on deixarem la pista ampla per enfilar-nos a l’esquerra per un camí, encara en el PR-C 124, que va pujant amb pendents a vegades fortes, a vegades pedregoses, a vegades herboses, ciclable amb alguna baixada de la bici i amb ziga-zagues va guanyant alçada ràpidament, passant pels Prats de Toixones, Socarrat i Llong fins arribar al vèrtex de la Serra Pedragossa on canviem de vessant, seguint un camí força ciclable i baixant suau cap al pas dels Gosolans, a l’alçada de la Font Tordera el deixem per tornar a pujar fins la carena i tornar a canviar de vessant, passarem per sota de l Puig de la Font Tordera i desprès d’una estoneta planejant encarem el Comabona per unes fortes pendents que ens faran empènyer una estona la bici, al cim a 2547 m, es impressionant el canvi de vessant si pujàvem per pendents herboses encara que fortes, l’altre canto es un tallat vertical i mirador excepcional de la Cerdanya.
Mengem, xerrem, contemplem... i toca baixar, la baixada quasi tota ciclable, l’encarem d’inici cap al camí que planeja però fent drecera cap a la dreta i desprès de planejar baixem directament al Clot Palomar, d’aquí desfem pràcticament el camí que hem fet de pujada i amb una hora som a baix al Camping de Saldes

Clica si vols veure mes fotos

Image Hosted by ImageShack.us

La Traça

El Video

Descarrega el vídeo amb mes qualitat

Margarida i Pere ha dit...

Ara fa dos anys un grupet de bttbadalonins vam provar de pujar-hi i no vam arribar a dalt.
No sé si vam passar per on ho heu fet vosaltres, però avui encara recordo el tip de caminar i d'arrossegar la bicicleta per pujades "inhumanes" que em vaig fer aquell dia. Tant em vaig cansar que no hi volia tornar...fins fa poc que preparant la repetició de Vallferosa vaig trobar aquesta a l'ordinador. Només faltava la vostra expedició per despertar encara més el cuquet.