dijous, 29 d’agost del 2013

Deixem el cotxe a una petita explanada que hi ha al capdamunt  d’un camp d’oliveres que hi ha entre can Jorba i el Clot del Tambor. Marxem per la pista que va cap a can Jorba però de seguida agafem un sender , poc vistós, que hi ha a la nostra esquerra, el sender s’enfila amb forts pendents pel Serrat de la Palomera, com que passa per clapes de pedra hi ha trams poc evidents però ens ajudaran força les marques vermelles, a vegades molt vistoses a vegades tapades amb pintura gris.

Quan passem per sota la Palomera tenim una bona vista de l’Ajaguda, ara anem força planers fins un revolt sobtat, que amb una pendent moderada el sender ens deixa al Coll de Mosset. Marxem del coll baixant i canviem de vessant, aquí cal parar atenció al inici ja que no està molt clar per on baixar, ens tornen a ajudar les marques vermells molt esborrades, anem de pla o baixant lleugerament fins a faldejar el serrat del Faraó passant per sota el Faraonet i el Faraó imponent per sobre d’ell.

El sender segueix faldejant per sota el serrat amb la mateixa tònica, trams poc evidents al creuar les parts rocalloses, però les marques  vermelles i algunes fites ens va guiant, passem per sota l’agulla de l’Aritjol i vorejant-la arribem a la Coma dels Naps de Baix  on passem per entre diversos blocs travessant el torrent sec.

Passem per sota la Roca Roja,l’Agulla del Senglar, la Proa, per arreu veiem vies d’escalada, just a sota la Proa hi trobem la Cova del Cabrit, seguim pel repeu de les parets encara de pla fins a trobar una cruïlla, l’agafem cap a la dreta i ara pujant lleugerament anem fins a la Cova de l’Arcada, com d’altres racons de Montserrat es impressionant, amb el seu gran arc adossat a la paret d’una amplada d’uns 5 metres que s’aixeca uns 20 metres en el punt més alt de l’arc que deu fer uns 40 metres.

Retornem a la cruïlla i ara el sender va baixant fins arribar a la Font d’en Xebret, que no raja, es curiós el banc que hi ha,  acabem de baixar fins al Torrent del clot del Tambor que seguirem una mica per la grava de la llera i el deixem marxant a la dreta enfilant-nos per un sender que sense gaire pendent puja fins al Coll del Xincarró, baixem una mica per travessar el Torrent de Porquer, seguim baixant pel camí de la Cova de l’Arcada fins que agafem un sender que marxa cap a l’esquerra travessant camps d’oliveres, arribem a la pista que va cap a can Jorba passant pel Clot del Tambor  i en poca estona arribem al cotxe.

La traça del GPS de la ruta "A peu per Can Jorba (pista), Coll de Mosset,Cova del Cabrit, Cova de L’Arcada,Coll del Xincarró"