dilluns, 7 de gener del 2013

Santpedor-Pont de Cabrianes-Les Tapies-St Benet-Peu del Collbaix-Camí de la Sal-Callús-Santpedor

Aquesta ruta surt de Santpedor marxant pel camí del Lluça, que va planejant força i el deixem quan al arribar al pla dels abadals trobem un sender a ma dreta que baixa suaument per dins el bosc, dura poc i arribem al camí que va cap al Coll de Sant Ponç, travessem la via per un pont i a l’altre banda tot seguit agafem un altre sender que baixa cap a l’esquerra per un sol una mica malmès fins a travessar el torrent de la Sala.

A l’altre cantó hi trobem un camí de roderes que ens porta de pla al camí de Terradelles, es més ampla i ens porta a travessar la Sèquia de Manresa pel costa del Roure Gran, la pista ara amb grava grossa, que passa pel costat del mas Terradelles baixa suau fins que trobem un parell de rotondes al creuar la C-16 per sobre, ara baixem en direcció a La Corbatera però a la cruïlla que hi porta marxem en direcció contraria cap al Pont de Cabrianes, el camí es bastant planer fins que agafem un senderó cort de pujada que ens deixa al darrere de la Casa Gran.

Agafem la carretera just per travessar el Llobregat pel pont de Cabrianes, i al altre cantó trobem una pista molt ampla, l’acaben d’arranjar, que puja per forts pendents pel serrat del Galobard, quan ja s’aplana agafem un corriol a ma esquerra amb pujada suau, no es gaire llarg i anem a parar a un camí que surt a una pista ampla, la deixem tot seguit per agafar un altre sender, tampoc molt llarg i que ens porta a tocar el mas de les Tapies.

La pista l’agafem en direcció contraria al mas, i baixant suaument anem a parar a un camí que té les marques del camí de Sant Jaume, l’anirem seguint creuant al carretera de Vic i seguirem baixant cap al Llac de Navarcles, creuem el riu Calders per la presa que forma l’embassament i agafem un camí que va seguint el riu (riera), arribem a l’aiguabarreig amb el Llobregat i   encara planejant arribem al Pont Vell de Navarcles, que ens permet passar a l’altre riba del riu.

Passem pel costa de la fabrica del Pont i agafem la pista asfaltada que va a Sant Benet de Bages, quan hem fet uns cinc-cents metres agafem un corriol que va a tocar el riu i que ens porta al camí del monestir, hi passem pel costat per la cara nord i agafen un petit corriol  que ens deixa davant del pont de les Generes, seguim baixant suaument pel camí que va cap a Viladordis a la vora del riu i al arribar al canal de la Mina el deixem enfilant-nos a ma dreta per un camí costerut.

Deixem el camí per tombar a l’esquerra i pujar per un sender amb força pendent que salva algun graó de pedra on possiblement haurem de baixar de la bici en dues o tres ocasions, el sender s’aplana i va a parar a un corriol que ens deixa tot pujant a un camí, tombem a l’esquerra i travessem l’autopista Terrassa-Manresa,  per diversos camins sense gaire pendent,  entre camps arribem al polígon del Grau, seguim fins a trobar el pas elevat dels Bombers i travessem la carretera de Vic-Berga.

Anem a buscar el camí que puja a l’Agulla, passem el parc i fem dues rotondes fins trobar la sortida que baixa cap al Poal, de pla i baixada anem a buscar el camí enquitranat de Joncadella que deixem de seguida  baixant cap a Sant Joan de Vilatorrada, travessem el Cardener i passem el poble per la banda de llevant anant a buscar un camí estret que puja als plans de Santamarta, un empit dret ens farà baixar puntualment de la bici.

Arribem al camí que va pel repeu del Collbaix on trobem les marques del GR 3-1 Camí de la Sal, el seguim cap a la dreta, baixem tot seguit ca a la riera de Fals i un repetjó ens deixa davant de la  la BV-3008 la travessem i pugem un altre repetjó i un caminet ens porta a la pista que puja a Montconill, l’agafem en direcció contraria, sempre seguint les marques del GR 3 -1, el camí va faldejant el pla de Montconill fent pujades i baixades.

Amb aquesta tònica anem seguint pel repeu del altiplà fins que trobem el camí que baixa de Jaumandreu i tombant a la dreta baixem per un sol erosionat fins a creuar el torrent del mateix nom. Amb tendència a baixar sense allunyar-nos del torrent, que de fet travessem un parell de cops més, arribem als Manxons, deixem el GR i tombem a la dreta cap al Cardener i el travessem, pugem pels carrers de Callús fins a trobar el Camí de Viladelleva.

Seguim la pista amb un quitrà pobre i en mal estat que ens porta de pla fins a la Tossa, deixem la pista trencant a la dreta per un camí que baixa a buscar la riera de Bellver la seguim una mica travessant-la diversos cops fins que marxem cap a la dreta pujant cap a la carena de les Valls,  trobem les marques del PR-C 131 Voltejant Santpedor i les seguim cap a la dreta per un camí que va fent algun repetjó i que ens porta al camí de Vallbona, al arribar-hi anem cap a l’esquerra pujant i vorejant el Mirador de Montserrat fins que al carenar una curta baixada ens deixa a Santpedor.

La Traça del GPS de la ruta "Santpedor-Pontde Cabrianes-Les Tapies-St Benet-Peu del Collbaix-Camí de laSal-Callús-Santpedor"

carles ha dit...

Per el que es veu a les fotos aquests dies, el fred apreta, llastima que Manresa esta una mica lluny pero cada setmana faria una de les teves rutes,