dimecres, 2 de gener del 2013

Sortim del Congost cap al bosc del Suanya, passant un bon tros de pista enquitranada, quan arribem a la riera de Rajadell la travessem i comencem a pujar amb quitrà fins a can Servitge on trobem la pista ara sense asfalt que puja sense parar al costat del torrent de l’Infern fins arribar al collet dels Morts, ara anirem planejant fins a cal Torre.

Deixem la pista principal per agafar un camí a la dreta que va pujant fins que empalmem amb el que puja de Castellfollit del Boix que agafem cap a ma dreta pujant cada cop amb més pendent, quan passem per can Vidales ens trobem un tirapits que ens deixa al Mal Cau, fem un revolt i ja amb pendent suau arribem a un trivi, seguint recte baixem a Rajadell però nosaltres trenquem a la dreta per arribar-nos fins al Cogulló de cal Torre.

Hi arribem després de fer un parell de ondulacions, la vista esplèndida, avui amb un plus al haver-hi les valls cobertes per la boira. Marxem enrere fins al trivi que abans hem trobat i l’agafem en direcció a Rajadell amb baixada suau,més enllà del mas Palomes agafem un sender a ma esquerra que segueix les marques del PR-C 76 - Rajadell - Cogulló de Can Torre.

El sender es pràcticament tot ciclable i divertit com es pot veure al vídeo que fa uns dies van fer els amics d’Osona Rutes, anem baixant primer per la Serra de Palomes i més enllà per la Serra del Colomer en un punt que fem un revolt tancat deixen el PR i marxem encara per sender cap al Matelot de Viladers i arribem al Cogulló de Viladers seguim una mica per fer in gir que ens deixa a un camí.

Seguim baixant pel camí amb poc us fent alguna pujada curta  i arribem a una pista ampla que baixa amb forts pendents a buscar el lateral de servei de la C-25, tombem a la dreta i al cap d’un ratet el deixem per seguir un camí que ens porta a Rajadell, marxem per la pista enquitranada que va al costat de la riera de Rajadell fins que abans d’arribar a la Cantina trenquem per una pista que travessa la riera i se’n aparta una mica tot pujant paral·lels a la via.

Fen una baixada curta per tornar a creuar la riera, el camí segueix el gran meandre que fa la riera enfilant-se per un repetjó i tornem a baixar passem una palanca i agafem un sender que va seguint riera avall i la creuem per una palanca de fusta a prop del Gorg Blau, una mica més avall ens hi acostem i al marxar ho fem per un camí planer que ens porta a l’altre banda del pont del bosc del Suanya, ara pugem per la pista enquitranada i desfem el caní del inici que ens deixa al Congost.

La Traça del GPS de la ruta "Manresa (El Congost) - Torrent de l’Infern - Cogulló de cal Torre - Senders Serres de Palomes i del Colomer-Rajadell - GorgBlau - Manresa"