dilluns, 17 de desembre del 2012

Marxem del Pont de Vilomara pel camí que va pel costat de la riera de la Santa Creu, va pujant lleugerament per planejar abans d’arribar a la Casa Nova de Sant Jaume, que deixem a la nostre esquerra, ara anirem pujant i baixant travessant varies vegades la riera de la Santa Creu fins que l’últim cop ens comencem a enfilar, deixant la riera a la dreta,  la pujada es força dreta i el ferm una mica desfet fins que arribem a una pista, al arribar a cal Padre, on millora.

Baixem una mica per tornar a travessar la riera un parell de cops més, ara ja per uns pontets, al arribar a un trivi, davant de Santa Creu de Palou, deixem el camí principal que va cap a Mura i tombem a la dreta per pujar un camí força dret que ens deixa davant l’Alzina dels Penitents a l’entrada del camí del Farell, de fet l’autentica alzina era un arbre que estava a prop d’aquí, al camí de Mura a Montserrat on descansaven els peregrins i que va ser tallada per uns vàndals, de fet aquesta l’hauríem d’anomenar l’alzina del Farell.

El camí segueix pujant amb un pendent de força bon fer, passem a prop de la Mare de Déu de la Concepció, una petita ermita apartada uns centenars de metres del camí, i arribem a Mata-rodona, el camí ara marxa més planer fins arribar al racó de la font de l’Hort, deixem la pista per agafar un sender a mà dreta, poc ciclable, que puja fins al coll de la Creu on trobem una pista que  agafem cap a l’esquerra i després de superar un tirapits planeja fins a Puigdoure.

Marxem de Puigdoure baixant i canviant de vessant amb unes vistes privilegiades cap a Montserrat i el serrat dels Trons on en un dia clar, com es avui, es veu perfectament Sant Jaume de Vallhonesta, anem baixant doncs fins que al passar per sota el Regal deixem la pisat per agafar un trencall a la dreta que primer planejant i després baixant algun fort pendent ens deixa al Putxet.

Passem  de llarg i encara amb forts pendents arribem al torrent del Sot de l’Infern, el camí ara anirà de pla per la llera del torrent fins a trobar la pista que va a Mura, la seguim pujat un fort repetjó i la deixem per trencar a l’esquerra una pista que va pujant al inici amb  pendent que es va suavitzant fins que al tombar a les vistes de les balmes Roges fem una lleugera baixada mentre anem per sota, arribem a un trivi que agafem cap a la dreta i un tirapits ens porta amunt fins que veiem un trencall que és el camí que va fins a les Tines de les balmes Roges, ens hi arribem desviant-nos un centenar de metres de la pista principal.

Quan ja hem visitat les tines, retornem a la pista que havíem deixat i encarem un seguit de tirapits, que ens deixen sense alè, i que acaben al carenar la Serra de Puig Gili, quan la pista comença a baixar trenquem a l’esquerra agafant un sender llarguíssim que va carenejant la serra, baixant gairebé sempre encara que haurem de superar algun repetjó, i que ens permet anar sobre la bici llevat d’algun tram i segons el nostre nivell.

El sender el deixem al arribar a la pista que va perdent alçada fins a la vall del flequer tot  i que trobem alguna pujada entremig, quan portem una estona resseguint l’obaga de la serra de Puig Gili arribem al torrent del Flequer, que travessem just al davant del conjunt de tines del Ricardo, seguim la pista que va baixant, amb algun pujador entremig, a trobar la carretera que baixa de Rocafort  i que ens portarà de baixada fins al Pont de Vilomara.

La Traça del GPS de la ruta "Pont de Vilomara-El Farell-Mata-rodona-Puigdoure-El Putxet-Les Tines de les Balmes Roges, Serra de Puig Gili (sender)-La Vall del Flequer-Pont de Vilomara"