dissabte, 25 de desembre del 2010

Artés -Sant Joan d'Oló-Santa Maria d'Oló-Horta d'Avinyó-Artés

A les vuit del matí, amb un fred que pela, ens trobem a Artés amb el Ramon i l’Agustí, per fer una ruta que ens ha preparat l’Agustí, fill d’Artés i bon coneixedor dels seus entorns, amb un decorat blanc pel gebre pugem pel camí de les Planesper anar a trobar el sender que baixa a Riu Sec i puja cap a Salabernada, anem tirant cap al Pla i comencem a pujar de debò passant per les Oliveres, el Torço i el Torçó de Dalt, a la Casanova del Tonet la cosa s’aplana una miqueta fins arribar a sant Joan d’Oló.

Ara agafem la pista enquitranada que passa pel costat de l’ermita de Santa Creu de la Plana i aviat tornem a pujar fins arribar al Carrer de Peucalçó i baixem per una forta pendent fins a la Riera d’Oló per tornar a pujar entrant al poble de Santa Maria d’Oló on aprofitem per menjar quelcom calent.

Sortim de Santa Maria d’Oló pel camí de la Rovirola, i pel Pla de Cal Portí anem a buscar el camp de tir i caomencem una llarga i constant baixada pel costat de l’Eix transversal fins al serrat de Cal Pitxoliu on el travessem per sota i continuem baixant fins arribar prop de l’Abadal on agafem una mica la B-431 en direcció Artés i tranquem a la dreta per pujar fins al Carrer de Sant Jaume i arribar en baixada a Santa Maria d’Horta.

Acabem de baixar per travessar el torrent del Rector i planejant passem pel costat del cementiri, travessem mes enllà el torrent de Roqueta per pujar i creuar la finca Roqueta, arribem mes endevat al Pla i una estoneta seguim a l’inreves el camí que em fet de pujada pel matí fins arribar a Salabernada, hi passem per l’era i anem cap a Riu Sec i per la Casanova, enmig de lladrucs travessem la B-431, per sota, al costat del torrent de Riu Sec , just abans d’ajuntar-se amb La Gavarresa seguim un camí paral•lel a l’Eix i mes enllà travessem la Riera de Malrubí i tirem cap a Canet per anar creuant torrents com el del Mig i el de les Torres i arribem a Sant Hilari Vell, creuem la BV-4512 i seguim un camí, mes endavant un sender que ens deixarà a can Vila i pel torrent del Mig entrem a Artés

Aquí hi ha mes fotos de Artés-Sant Joan d'Oló-Santa Maria d'Oló-Horta d'Avinyó-Artés

Es clar que dos ulls hi veuen mes que un

La Traça del GPS de la ruta " Artés -Sant Joan d'Oló-Santa Maria d'Oló-Horta d'Avinyó-Artés"