diumenge, 17 de gener del 2016

Aquesta ruta que iniciem a la rotonda de Maians (cal Ferrer) ens dona una idea del foc d’Odena del Juliol del 2015 ,que va cremar unes 1279 hectàrees, tant al inici de l’itinerari com al final passem per paisatges desolats per l’incendi, aquesta ruta està treta en bona part de l’Albert Bosc per cert molt ben descrita.

Comencem a pedalar baixant fins a uns camps on busquem un camí poc vistós que ens puja fins a creuar la carretera C-37z, aquí agafem un corriol que en un inici esta força brut, ple de tronquets i bonys per l’acció de les tales que s’han fet als boscos cremats, el corriol va baixant al costat de la carretera sense cap dificultat tècnica, tot i això sovint trobem sifons que ens fan superar alguna rampa de pujada, s’acaba al arribar al Bosc Gran.

D’aquí seguim baixant fins al raval d’Aguilera on anem a buscar el camí de les vinyes que deixem quan troben un senderó que passa per la vora d’un camp i s’endinsa dins d’un bosc i anem a parar al camí de can Macià. Ara ens toca pujar i ho fem per un camí que passa entre el Puig Aguilera i la C-37, la pujada és irregular amb algun repetjó fort fina que arribem a unes rotondes que ens permeten travessar la C-37 per sota.

Deixem l’asfalt de seguida i agafem una pista que va pujant suaument cap a Sant Feliu i can Jorba on trenquem a la dreta i baixem fins al torrent de la Figuerola, ara el camí va pujant amb pendent moderat una bona estona, arribem a can Tardà ara el camí baixa fins a travessar el torrent del Roc Estret on comencem una pujada forta i constat cap a la serra de la Fam.

Quan superem el collet agafem un corriol que fora d’algun tram molt erosionat pel pas de les motos ens va baixant sense dificultats fina a tocat al torrent de la Font del Cingle, aquí haurem d’empenyer una mica per superar unes fondes regateres fins arribar a un camí no gaire ample i amb força pendent que ens puja a la pista de Sant Pau de la Guàrdia i de seguida arribem Sant Pau.

Marxem seguint el GR-172 que deixem de seguida per agafar un corriol curt que, de baixada, ens porta a un camí que ens mena a la pista que va cap a Maians, la pista es molt bona i ens porta de baixada a creuar, d’amplada, una altre part de l’incendi d’Odena, més endavant al arribar a cal Mensa ens tocarà remuntar una mica per després baixar a trobar la carretera vella de Manresa-Igualada i ja tot seguit arribar a cal Ferrer on hem iniciat la ruta.

La traça del GPS de la ruta "Maians (Cal Ferrer)-Bosc Gran-Raval d’Aguilera-Les Creus Verdes-Sant Pau de la Guàrdia-Maians."