dijous, 1 de gener del 2015

Aquesta ruta la podem dividir en dues parts força diferenciades, la primera la ascensió al Puig de l’Hospici que va per bones pistes i un corriol on haurem de baixar de la bici diversos cops, amb la baixada fins a Can Serra, un recorregut solitari fora de nuclis habitats amb la presencia del massís de Montserrat tota l’estona, la segona part amb pistes també bones i algun tram asfaltat al creuar diverses urbanitzacions fins  que arribem al collet dels Capellans on carenem pel turó de l’escletxa i després de baixar un corriol on l’ultima part no es ciclable tornem a la civilització passant pel Vilar i el Borràs i per la vora del Llobregat  arribem a Monistrol.

Sortim de Monistrol de Montserrat, travessant el riu pel pont de Monistrol ens enfilem pels costeruts carrers que enns porten a sortir del poble per Monistrol Residencial, el camí va pujant fins arribar a l’Hostal de la Creu on agafem el Camí del Coll de Cabra, un seguit de tirapits amb trams menys durs ens hi deixaran, a la dreta, a l’altre banda del riu, tenim el massís de Montserrat tota l’estona, seguim pujant la serra del Cul de Portadora gairebé fins arribar al Coll de la Portadora.

Abans d’arribar al coll agafem un sender que marxa cap a l’esquerra i ens porta a canviar de vessant, el sender va pujant amb no massa pendent i és ciclable, si encertem la traçada en els llocs erosionats més amunt s’aplana  i comença a baixar i aquí ja trobarem passos més complicats i alguns aeris amb una bona caiguda a mà esquerra que desaconsellen fer-los sobre la bici, el corriol acaba al coll de les Bruixes.

Del coll agafem el camí que puja pel serrat de l’Hospici amb una entrada a que te fortes rampes fins el desviament que porta al turó de la Socarrada, que obviem, el pendent es modera i arribem al coll del Roure, seguim recte fins que s’acaba la pista on deixem les bicis per enfilar-nos  en un parell de minuts al puig de l’Hospici, desfem el camí fins les bicis i retornem al coll del Roure.

Una forta baixada, amb trams molt erosionats pel pas de quads, ens fa descendir fins a creuar un torrent on remuntem una mica per baixar per un corriol curt i malparit que ens deixa a can Serra, marxem pels carrers asfaltats de diverses urbanitzacions alternant amb alguna pista que els uneix i anem guanyant alçada fins que al sortir de l’ultima de seguida arribem al collet dels Capellans, la pista va guanyant alçada fins que passem per sota del turó de l’Escletxa per on planegem una mica i comencem a baixar amb pendent moderat, arribem a un punt on trobem un corriol que marxa cap a la dreta i l’agafem, amb un començament ciclable  el corriol va agafant cada cop més pendent fins que entre el pendent i l’erosió no ens permet anar sobre la bici i acabem de baixar-lo a peu fins que arriba a una pista.

La pista ens porta a la carretera que passa pel Vilar i la deixem per agafar un sender que ens baixa fins al Borràs, en sortim per la carretera que va cap a Monistrol però de seguida agafem un camí que baixa a tocar el Llobregat i va marxant planer entra el riu i la carretera fins que arribem als pilars de l’antic pont de la Cremallera on el camí ens puja a la carretera i de seguida arribem a Monistrol.

La traça del GPS de la ruta "Monistrol de Montserrat-Coll de Bruixes-Puig de l'Hospici-Collet dels Capellans-El Borràs-Monistrol de Montserrat"