diumenge, 2 de novembre del 2014

Raid de Cal Marçal 2014 amb alguna variació ( corriols)

Aquesta ruta que segueix bàsicament el Raid de Cal Marçal 2014, amb alguna lleugera variació, té una alta mitjana de senders i corriols molt ciclables, amb trams puntualment tècnics. El temps és amb les parades descomptades.

Sortim de Cal Marçal agafant un camí que s’enfila cap al turó de la senyera (ara estelada), no arribem a pujar-hi però hi passem per sota ara ja amb lleugera baixada, deixem la pista principal per tombar a l’esquerra agafant un camí  que va a parar a un camp que voregem per anar a trobar un corriol que va pujant amb algun entrebanc fins que anem a parar a una pista que ens porta fina a Madrona, deixem la pista per enfilar-nos per una amplia codina que predomina al Serrat de la Madrona, quan carenem se’ns obre davant nostre la panoràmica que va des de Busa passant pel Cap dels plans fins Queralt i La Figuerassa.

Baixem per uns corriols que al inici els fem a peu però de seguida son ciclables, anem perdent pendent fins arribar, ara de pla, a Els Colls del Lledó, encara de pla arribem a la monumental Alzina dels Colls, ben a prop trobem la carretera que travessem i anem seguin corriols sense cap complicació que van passant per les Costes de Cal Segarra, Cal Genic i Cal Catiu arribem a un camí que ens porta a la Bauma de les 7 portes, també anomenada Cafè de les Set Portes, espectacular balma que està obrada i pel que tinc entès va estar habitada fins a mitjans del segle passat.

Tornem uns metres enrere i baixem per un sender que va a parar al pantanet que hi ha al Torrent de l’Alber el voregem per l’esquerra aigua avall i anem a parar a un camí que en tendència a baixar va a creuar la Rasa de Cal Fàbrega, després un seguit de corriols que pugen i baixen i que acaben en una pujada que ens deixa a la pista que segueix pujant i que ens deixa tot seguit a Sant Miquel de Fonogedell.

Deixem la pista seguint unes marques de GR que segueixen un corriol que te diversos entrebancs que ens fan baixar puntualment de la bici i ens porta a la riera de Camadall que travessem a Gual, a l’altre banda el corriol s’enfila amb algun tram que ens fa empènyer i retorna a la riera que seguirem uns quilòmetres avall, i que puntualment ens farà baixar de la bici, tot això de cara avall, quan deixem la riera comencem a pujar mica per un corriol que ens porta al Torrent de Montoliu i que fen un tros per la seva llera,  combinant senders i camins arribem a Filomera.

Per camins poc fressats fent un puja i baixa seguit d’una llarga baixada arribem al pantanet que hi ha a la riera de Merola, seguim per  pista baixant fins que abans d’arribar a Sobirana comencem a pujar i a mitja pujada deixem la pista per agafar un corriol que primer puja per baixar més tard fins a travessar a gual la riera de Merola, arribem a una pista que va de pla fins a Santa Maria de Merola i les ruïnes del Castell de Merola, ara una forta pujada ens porta a un sender que va baixant amb algun tram amb forta pendent i força erosionat que es va arregalnt a mesura que anem baixat i ens deixa a la riera de Merola.

Travessem la riera a gual i un parell de repetjons per camí sender ens deixen a la via de servei que va al costat de la C-16 que seguim cap a un quilòmetre fins que trobem un pas per sota de l’Eix del Llobregat que ens permet arribar fins a Cal Riera, agafem un sender que va a parar a una rasa formigonada que va baixant fins a trobar La palanca que ens permet travessar el Llobregat.

Un sender que puja un tirapits ens deixa al camí de la Serra que seguim una mica fins que trobem un corriol que torna a baixar a ran de riu i que el segueix aigua amunt, retornem a un camí que amb pendent moderat ens deixa a la carretera que baixa i que deixem per anar atrobar altre cop el riu i que seguint un sender per dins el bosc de ribera arribem a la Palanca que fem servir per travessar el Llobregat, ara unes rampes ens pugen fins l’església de l’Assumpció i ja de pla arribem al lloc d’inici de la ruta.