dissabte, 23 d’agost del 2014

Camprodon - Coll d’Arrancafels - Salarsa - Font-rubí - Camprodon

Aquest itinerari segueix la ruta 12 del centre de BTT del Ripollès llevat en el seu inici ja que sortim d’una zona d’aparcament més a l’interior de Camprodon que el proposat per la ruta, així doncs sortim de Camprodon per la carretera C-38 en direcció a la Colònia Estevenell, de seguida la deixem per agafar a ma esquerra un camí formigonat , l’antic Camí Ral de Camprodon a Sant Pau de Seguries, que marxa de pla seguint les marques de Pirinexus i el camí de Sant Jaume i que va per la vora del Ter aigües avall,  arribem a una desviació i deixen la pista per agafar un camí,  també encimentat, que marxa cap a l'esquerra i que es va enfilant cap a la collada del Sitjar i que va passant per dins d'una fageda.

Al arribar al coll s'acaba el formigó i seguim pujant per un terreny esquistós que aviat planeja, un repetjó ens puja al pas del Llop i seguim de pla fins al coll de del Canemar on el camí baixa una mica fins arribar al coll la Bau, el camí entra en un túnel d’arbres ones fa de nit, comencem a pujar i seguim fins el coll d’Arrancafels on passem un vailet i canviem de vessant amb bones vistes cap al Pirineu.

El camí seguint una estona planejant per entre fajos, passem per sobre els cingles de la Miranda i una baixada suau ens deixa al portell de les Roques on hi ha una bifurcació i agafem el camí de l'esquerra que ens porta a un seguit de amplies llaçades per on descendim fins a la riera de Bolós, que travessem a gual, a l’altre banda el camí va fent ondulacions fins que una curta baixada ens porta a travessar el torrent de Bac Morell.

La pista va pujant i aviat va a parar al camí de Salarsa que està formigonat, l’agafem cap a mà esquerra i una pujada, de cap a sis quilòmetres i mig i cinc-cents metres i escaig de desnivell, ens deixarà al coll Pregon, havent passat pel mas de la Quera i creuat Font-rubí, del coll una baixada d’uns cinc quilòmetres, per asfalt, que va perdent pendent progressivament, ens porta fins a Camprodon.

La traça del GPS de la ruta "Camprodon - Coll d’Arrancafels - Salarsa - Font-rubí - Camprodon"