dijous, 27 de març del 2014

Sortim de l’aparcament de Can Casades, on podem veure unes sequoies, i agafem el camí marcat amb estaques indicadores que ens porta a travessar la riera de Santa Fe, deixem Can Lleonart a la dreta i agafem un camí ample que puja suaument cap a la Casa Partida, abans d’arribar-hi fem un gir brusc cap a la dreta.

El camí passa per una fageda esquitxada de grèvols molt alts, aviat arribem al pla de Mulladius, seguim pujant amb pendent suau i arribem a una cruïlla on si seguíssim recte pujaríem al turó de Morou però nosaltres tombem cap a la dreta pujant encara una mica per després tornar a baixar.

Quan fa poc que hem començat a baixar arribem a l’Empedrat de Morou, seguim baixant fins arribar a un camí ample i tombem cap a l’esquerra més avall arribem a una pista que agafem tombant a la dreta, l’anem seguint amb baixada molt suau fins que arribem al pantà de Santa Fe, obviem el camí que passa per la presa i seguim el que va per la seva vora.

El camí ens porta de pla al inici del pantà i seguim ara la riera de Santa Fe, arribem a la presa de l’Estanyol on hi ha un petit salt d’aigua i ens enfilem una curta pujada  força plena d’arrels a dalt seguim la riba esquerra de la riera fins a travessar-la i retrobar el camí d’inici que ara desfem per retornar a can Cassades.

La traça del GPS de la ruta "A peu per Santa Fe del Montseny, Can Casades, Pla de Mulladius, Empedrats de Moro, Pantà de Santa Fe"