divendres, 7 de febrer del 2014

Aquesta ruta l’hem fet seguint una traça de boscbosc i comencem a pedalar a Manlleu marxant per diverses pistes que en un inici son planeres però aviat comencen a remuntar moderadament fins al serrat de l’Arimany on baixem fins a creuar la riera de Sant Martí pel pont de la Teuleria, molt a prop de desembocar a la riera de les gorgues on forma el salt del Cabrit, aquí agafem un camí que segueix el camí Ral de Vic a Olot, anem pujant amb pendent moderat, amb algun repetjó pel mig, fins arribar a l’Esquirol.

Travessem el poble i agafem un camí que s’enfila cap al puig  Saguàrdia on agafem un sender el faldeja, es un sender curt que va a parar a un camí una mica abans del Coll de Boix, anem a parar al camí del Feu on anem planejant fins arribar al mas, unes rampes ens pugem a la carena de la serra del Feu, deixem de seguda la pista per agafar un sender  que va carenant la serra, amb algun graó que ens farà baixar puntualment de la bici, arribem a la pista que havíem deixat que seguirà pujant, ara per la carena dels Casalets, amb un pendent sostingut fins arribar als Pous on baixarem suaument fins arribar a tocar del coll de Sant Julià.

Trenquem a l’esquerra, cap a Campamar, abans d’arribar al coll de Sant Julià, i comencem una llarga baixada per camins solitaris, estroncada tant sols per algun curt repetjó, que no pararà fins arribar a Sant Andreu de a Vola, hi passem pel costat però no parem de baixar ara per unes fortes rampes que acabem al torrent de Serramala que travessem per una palanca, la pista ens porta a l’Avet per unes dures pujades.

Agafem un caminot tombant a l’esquerra just a tocar la casa i seguim pujant ara més suaument per un camí poc fet servir que va seguint el curs del torrent de l’Avet aigua amunt a prop d’un parell de quilòmetres, el travessem  i a l’altre banda agafem un sender que va baixant amb algun tram força embrossat i que ens deixa a un camí herbós que va a parar a les Salines.

Seguim baixant, ara per una bona pista fins a creuar una palanca on s’ajunten el torrent de Pous i el de les Salines, ara encarem una forta pujada per la pista que segueix a la vora d’aquest segon torrent, arribem a un revolt tancat i seguin recte deixant la pista i agafem un sender  que va pujant amb pendent moderat però que en general es pot ciclar (tot i que nosaltres hi hem trobat fang que per sort no es enganxós), anem pujant cap a dos quilòmetres fins que el sender va a parar a la pista que carena la serra del Feu.

La pista segueix baixant per la serra del Vilar fins que va a parar a un sender que es de molt bon fer , cap a un quilòmetre i mig, fins al final al arribar a un punt rocallós amb fort pendent que ens fa baixar de la bici un curt tram, arribem a una pista formigonada que seguim una estona fins arribar a un repetjó, trenquem a l’esquerra per un camí que ens porta a travessar un camp de conreu (hi ha dues roderes ben marcades), i seguint un sender  que passa de tant en tant per amplies codines, arribem al torrent de Ferrerons.

Travessem el torrent a gual i remuntem una mica per un camí pedregós que  ens deixa a una pista  que va baixant en general, anem agafant diversos camins fins que remuntem una mica per creuar una pista mal enquitranada, just a tocar Joventeny, baixem fins a creuar el rec de  la Font de Comermena, agafem una pista molt bona que va pujant suaument fins arribar al santuari  de Puig-agut, la pista en marxa baixant però aviat en marxem per agafar un sender que baixa molt dret i ens porta a una pista que va al Parer i per diversos camins arribem de seguida a Manlleu.

La traça del GPS de la ruta "Manlleu-L’Esquirol-Serra del Feu-Campamar-Sant Andreu de la Vola-Santuari de Puig-Agut amb uns quants senders"