dimecres, 8 de gener del 2014

Òdena-Puig Aguilera-Els Mollons-Castell de Claramunt-Diposit de can Titó-Òdena

Sortim d’Òdena (barri), en direcció a l’aeròdrom per una pista que va planera, travessant abans d’arribar-hi la BV-1106 a gual, just després del camp d’aviació passem la A-2 per sota i comencem a pujar suament en direcció a Òdena (nucli antic), sense arribar-hi a entrar, passem pel Raval d’Aguilera i el camí segueix pujant paral·lel al Torrent del Raval dAguilera que creuarem pel pont de Ventaiols, arribem a una pista asfaltada que deixem de seguida marxant recte al mig d’un revolt, una mica més enllà deixem la pista per trencar a la dreta encarant un seguit de pujades fortes que acaben al creuar una pedrera, ara més de pla arribem a un ultim repetjó que ens deixa al cim del Puig Aguilera,on hi ha un vèrtex Geodèsic, encara baixant una mica anem fins a la punta on gaudirem d’una bona vista el la vall de l’Anoia.

Desfem el camí cap a un quilòmetre i mig i deixem el camí de pujada tombant a la dreta per un camí que va força de pla una bona estona, després comencem a  baixar per anar a creuar la C-37 per sobre un pont i seguim baixant unes fortes pendents fins passar pel costat de can Jorba, el pendent disminueix fins arribar a l’ermita de Sant Feliu de la Vall, per arribar-hi ens desviem un centenar de metres del camí.

Marxem encara baixant i anem a parar a una pista enquitranada que en un parell de quilòmetres travessa dos cops la A-2 i va a parar a la N-IIa que deixem de seguida per agafar un camí que travessa la Riera de Castellolí deixant d’una vegada aquest atzucac, la pista, que  te un sol argilós que trobem al límit d’humitat per no anar patinant, s’enfila de valent amb un pendent fort i constant un parell de quilòmetres i escaig, després un quilòmetre amb pendent més moderat ens deixa a la creu del cim de les Planes que corona la serra dels Mollons, on tornem a tenir una bona panoràmica de la conca de l’Anoia.

Retornem per la mateixa pista vora mig quilòmetre i  anem a parar a la pista per la que hem pujat però ara l’agafem cap a la dreta , al principi el pendent es de moderat a fort però es va engrescant i el segueixen unes baixades amb un pendent molt fort, sort que no l’hem de fer al inrevés,  arribem a una pista que agafem cap a la dreta seguint la vora del torrent del Forn d’en Monner i que segueix baixant ara amb un pendent moderat fins arribar al veïnat dels Vivencs.

Seguim baixant per dins el poble fins arribar al riu Anoia que travessem per un pont que ens deixa al nucli antic de la Pobla de Claramunt, on anem a buscar el camí que puja cap al Castell de Claramunt, el camí costerut esta formigonat fins a dalt i ens facilita la pujada de prop d’un quilòmetre i mig que salva cent cinquanta  metres de desnivell, a dalt tornem a gaudir molt bones vistes ara des de l’altre banda del riu, desfem el camí fins a arribar a una cadena que barra el pas als vehicles i aquí deixem el camí per trencar a la dreta agafant una pista que va pujant moderadament fins arribar al gran dipòsit de Can Titó, deixem la pista i tombem a la dreta iniciant un descens fins a Vilanova del Camí on hi entrem creuant l’Anoia, per diferents carrers arribem al barri d’Òdena on hem iniciat el recorregut.

La traça del GPS de la ruta "Òdena-Puig Aguilera-Els Mollons-Castell de Claramunt-Diposit de can Titó-Òdena"