dissabte, 28 de desembre del 2013

Sortim de Gironella baixant cap al Llobregat per anar a buscar el PR-C  144 “Ruta de les Colònies”, el camí segueix el riu aigües avall per la riba esquerra amb un pendent suau, a l’alçada de la resclosa del Viladomiu Vell, que ens queda a l’altre banda del riu, deixem el camí per trencar a l’esquerra i ens comencem a enfilar-nos per un sender ample amb un sol irregular  que puja fins arribar a cal Lluent on  comencem una davallada ràpida fins a travessar la Riera de Biure.

A l’altre banda la pista va pujant fent una petita pausa a l’alçada del Viladomiu Nou, que ens queda per sota nostre a l’altre banda de riu i anem guanyant alçada enfilant-nos per la Serra Alta de Palau que carenegem canviant de vessant per baixar a creuar el torrent de Gonfaus, ho fem per un pont a la carretera BV-4406, a l’altre cantó de pont deixem la carretera i encarem uns tres quilòmetres de pujada fins a una rampa molt dreta i ara ja amb pendent més suau anem cap a la  vessant de Merlès.

Arribem al punt més alt de l’itinerari on trobem un sender que agafem trencant a la dreta per on descendim fins al camí de Pallot, el sender es gairebé ciclable del tot llevat d’algun graó i algun tram amb fondes regateres provocades pel pas de motos, la pista segueix baixant moderadament fins arribar a la Molina que ens queda a  l’altre banda de la Riera de Merlès.

Sense travessar la riera agafem un sender a mà esquerra que puja amb trams de fort pendent i que ens fa baixar de la bici sovint per salvar algun graó, arribem a una pista on després de superar un tirapits segueix pujant a la vora del Rec de Cererols, un tram feréstec on trobem sender, camí de roderes,  fins arribar a la BV-4406 que baixa de La Guardia i que agafem en direcció contraria a prop d’un quilòmetre, encara pujant, i que deixem al mig d’un revolt agafant un camí que encara puja una mica fins al Pla de la Mare de Déu.

Seguim el camí,  que ara comença a baixar,  passant encara per llocs poc o gens transitats, camins de roderes plens d’herba, amplies codines, camps erms i així arribem altre cop a la BV-4406 que ara agafem en direcció a La Guardia pujant menys de mig quilòmetre i deixarla al trobar una pista que marxa cap a la dreta, amb força pendent i constant a prop d’un quilòmetre i mig arribem a una seguit de puja i baixes que ens porten a Vilardaga i uns centenars de metres més arribem a  una pista asfaltada.

Agafem la pista cap a l’esquerra que va baixant amb pendent moderat fins a trobar-ne una a la dreta, també amb asfalt que agafem encara de baixada, quan portem cap a dos quilòmetres de quitrà deixem la pista i agafem un camí que en un ràpid descens ens deixa a la riera de Biure, la travessem i  remuntem una mica, fins a Vallnova on tornem a fer una curta baixada que ens porta  al Rec de Cerdanyola, una remuntadeta més ens porta a una pista que comença a baixar fins al Llobregat on retrobem el PR-C 144 que desfem per  retornar a Gironella.

La traça del GPS de la ruta " Gironella-Cal Lluent-Cal Colom-Bosc de les Comes-Riera de Merlès-La Molina-Cererols-Vilardaga-Cerdanyà-La Vallnova"