dissabte, 14 de setembre del 2013

Per arribar on deixarem el cotxe travessem Bagà en direcció Gisclareny per una pista enquitranada que deixem per agafar una pista de terra que marxa a mà dreta i que ens porta a Can Cerdanyola (La Salle Natura), podem deixar el vehicle a l’aparcament que hi ha. Sortim de Can Cerdanyola seguint les marques del PR-C 125, travessant el torrent de la Font del Faig, a l'altre cantó deixem la pista per tombar a la dreta agafant un senders que passa pel costat de l’Hostalet i es va enfilant pel costat del torrent, més amunt trobem un pontet on tornem a travessar el torrent.

Arribem a una cruïlla, a mà dreta aniríem cap als Empedrats a l'esquerra va cap al Bullidor de la llet, ens desviem cap a l'esquerra, de seguida trobem una palanca de fusta que ens permet creuar el torrent i el sender, que puja dret ens  porta fina al Bullidor de la Llet, avui tant sols hem pogut veure les formacions de tosca folrades de molsa, ja que no hi baixa aigua, retornem pel mateix camí fins a la cruïlla d'abans i tombant a l'esquerra seguim el sender cap als Empedrats.

El sender entra als Empedrats on s’escanya i  ens porta a creuar diversos cops el torrent de la Font del Faig, aprofitant les pedres que ens fan de passeres, trobem un salt d'aigua i diversos salt més petits, després el camí comença a fer  llaçades i s'enfila separant-se del torrent cap a la Font Gran d'Escriu, fins a trobar el camí que ve de Bagà. Seguim amunt i arribem a un pla on destaca un gran faig, gairebé al costat hi ha un rètol que ens indica que cap a la dreta, molt a prop hi ha el refugi de Sant Jordi.

El PR-C 125 tomba cap a l'esquerra passant pel costat de la Font del Faig, situada dins d’una petita bauma, i comença a pujar decididament fins al pas de Galligants, un cop superat va a fer un marrada per travessar el torrent i comença a puja de dret fins al repetí de les partes de la Boixassa, ara el camí planer  anirà faldejant fins al pas de la Boixassa on canviarem de vessant.

El canvi es espectacular, la vegetació es bàsicament boix baix i la vessant amb un pendent constant exposada al sol contrasta amb el paisatge humit i ombrívol que ens ha acompanyat fins ara compensa però el paisatge que se'ns obre, la serra d'Ensija, el Pedraforca, la serra del Cadí. Comencem a descendir pel sender que obre va fent ziga-zagues per entre el boixos i que baixa fort fins al Coll de la Pelosa, aquest tram està molt exposat al sol ja que no hi ha ni una ombra.

Del coll baixem fins a passar pel costat d’una bassa que un cop passada deixem la pista per trencar a l’esquerra per un sender que al inici baixa flanquejant el torrent de Cal Quim i que es va endinsant per zones cada cop mes obagues amb boixos altíssims, el camí, que es bo, ens deixa a una pista (si anéssim cap a la dreta  ens portaria a la Dou del Bastareny), la seguim pocs metres ja que agafem un sender que la retalla i ens deixa davant del pontet de Can Cerdanyola.

La traça del GPS de la ruta "A peu pel PR-C 125 - Can Cerdanyola, L’Hostalet, El Bullidor de la Llet, Els Empedrats, Estret d’Escriu, Font Gran d’Escriu, Font del Faig, Pas de Galligants, Pas de la Boixassa, Coll de la Pelosa."