dissabte, 27 d’abril del 2013

Deixem el cotxe a l’aparcament que hi ha a Sant Benet del Bages i comencem a caminar cap al monestir voltejant-lo per darrere, seguim una pista que deixem de seguida al mig d’un revolt on seguim recte per un sender que va entre camps i que tornarà al camí que hem deixat gairebé al davant del pont de les Generes, el camí va marxant de pla a la vora del Llobregat que ens queda a l’esquerra i a la dreta ens queden per sobre les parets de la Tolega, passem pel costat de l’aiguabarreig del Llobregat i el Riu d’Or i arribem a la Caseta i la Resclosa del Canal de la Mina.

Encara de pla anem ara pel costat del Canal de la Mina, primer el tenim a l’esquerra després a la dreta fins arribar a la mina per on marxa per salvar la muntanya que té al davant, per portar l’aigua a la Central Hidroelèctrica de les Mercetes, una mica més enllà deixem la pista que seguíem per trencar a l’esquerra, travessem el riu pel primer dels salts dels Tres salts i marxem encara planejant per la pista que s’allunya lleugerament del riu, la deixarem quan portem una mica més de mig quilòmetre per baixar al riu i veure l’últim dels salts, el Pas dels Matxos, que antigament s’aprofitava per creuar el Llobregat.

Retornem a la pista però tant sols per creuar-la ja que ens enfilem una mica per un corriol que per dins el bosc ens porta a la Tina del Llobregat, una tina restaurada molt maca. Pel mateix corriol baixem a trobar la pista que ara va a buscar la riera de Sant Esteve, molt a prop d’on ajunta amb el Llobregat, i anem pujant molt suaument al seu costat, aigua amunt, fins que a l’altre banda veiem el conjunt de Tines de les Solanes, travessem la riera a gual sense mullar-nos els peus per visitar aquest conjunt de tines de planta quadrada, que també han estat restaurades.

Marxem de les tines creuant altre cop la riera i veiem que el camí s’enfila de valent, superats els primers tirapits arribem a les Tines del Camí de les Generes,on agafem una mica d’aire planejant una mica per tornar a encarar un altre tirapits que ens deixa al punt més alt del recorregut, comencem a baixar tot seguit arribant a una cruïlla on canviem de vessant, fins ara anàvem pel cantó de la riera de Sant Esteve i ara anirem pel cantó del Llobregat, la pista baixa ràpidament fins al Pont de les Generes on travessem el riu i tombant a la dreta seguim la pista que ens porta a sant Benet de Bages.

La traça del GPS de la ruta " A peu per Sant Benet de Bages-Tres Salts-Tines de les Solanes-Tines del Camí de les Generes-Pont de les Generes"